391 540 лева бяха събрани по време на втората дарителска кампания на Райфайзенбанк “Избери, за да помогнеш” 2010 г., като близо 70% от сумата е за здравни проекти. Средствата са набрани от дарения на служителите на Групата Райфайзен и банката, която за всяко направено лично дарение е добавила по още 100 лв., както и от дарения, постъпили директно по сметките на организациите и дарения чрез SMS. Със своите дарения се включиха и служителите на Dir.bg и IBM. Кампанията се проведе в периода октомври 2010 г. – януари 2011 г. и подкрепи 30 проекта в областите Здравеопазване, Социална сфера, Опазване на околната среда, Култура и образование. Най-много средства събра проектът на Фондация помощ за благотворителността в България в подкрепа на децата с церебрална парализа (78 887 лв.), следван от проекта на Педиатрията за закупуване на апарати за венозни вливания (65 654 лв.), проекта на Националния онкологичен медицински център за осъществяване на профилактичен скрининг на рака на гърдата (51 378 лв.) и проекта на ИСУЛ в подкрепа на пациентите с бъбречни заболявания (27 608 лв.). В допълнение на това 171 служители на Групата Райфайзен избраха да направят дарения за каузи по свой личен избор, които предварително не бяха включени в индикативния списък на кампанията, като набраните средства по тези проекти възлизат на 21 454 лв. Служителите подкрепиха 10 каузи на организации, работещи на местно ниво и развиващи важни за съответния регион проекти. Средствата, събрани от банката, служителите, външните дарения и даренията чрез SMS надвишават с близо 23 000 лв. сумата от първото издание на кампанията, като във втората кампания “Избери, за да помогнеш” се включиха 2945 служители на Групата Райфайзен, в сравнение с 2833 през 2009г. Събраната сума само от банката и нейните служители възлиза на 372 623 лв. “Благодарение на нашите служители и подкрепата, която получихме от нашите партньори и лицата на кампанията, успяхме да съберем значителни средства в подкрепа на важни за обществото каузи, които надхвърлят събраната сума по време на първото издание на кампанията”, коментира Момчил Андреев, Председател на УС и Изпълнителен директор на Райфайзенбанк. Сайтът на инициативата www.izberi.rbb.bg ще остане активен и след публичното отчитане на набраните средства по време на второто издание на “Избери, за да помогнеш”, като на него ще се поместват отчетите на организациите, включени в кампанията, за това как са изразходвали дарените средства. /Фирмена информация/