До края на годината ще станат ясни строителят и независимият надзор Красимир Тодоров Ръководството на Изпълнителна агенция "Пътища" обяви на специална пресконференция, че няма да бъдат отворени постъпилите 21 оферти за строителството на автомагистрала "Люлин". Вместо това в момента Европейската комисия и нейните представители в България провеждат избор за независим строителен надзор на обекта, който се очаква да приключи до края на 2005 година. Както е известно, средствата за надзора в размер на 7.5 милиона евро са осигурени в общия проект и сумата за строителство на магистралата. Затова, без да е категорично сигурно, 16 ноември бе посочен като вероятната дата, на която ще станат ясни параметрите на подадените оферти за избор на строител. Сред подалите оферти са фирми от Германия, Италия, Турция, България и Испания. Автомагистрала "Люлин" е труден строеж, заявиха още от Агенция "Пътища". В нея са включени 3 тунела с общо 1390 метра дължина, 26 моста и виадукта с дължина от над 6 хиляди метра и 3 пътни връзки за отклонения в посока София. Затова е необходимо и качеството на строителните работи да е на високо ниво. От Европейската комисия ще трябва да се произнесат още и за състава на тръжната комисия, която ще класира офертите на строителите. Вече е ясно, че тя ще наброява 7 членове - един председател, един наблюдател, определен от представителството на Европейската комисия в България, и представители на Агенция "Пътища". Предложенията за нашите представители вече са изпратени, при това към всяко място има две кандидатури, казаха още от агенцията. Какво ще решат европредставителите обаче, засега не е ясно. Напълно е възможно да бъдат определени и хората, които не фигурират в предложенията на държавната агенция. Очевидно ще се държи много на стриктното изпълнение на европейските изисквания за прозрачност при определяне на победителя сред строителите, коментираха експерти.