Индийската Tata Group в понеделник съобщи, че е закупила „по-малко от 10%" от местната компания за евтини самолетни полети SpiceJet, предава AFP. Покупката е окачествена като „финансов" ход на групировка, която се интересува от стомана до коли.

„Това не е стратегическа, а финансова инвестиция от клон на групата", е казал говорител на Tata Group. „В момента бордът на Tata се среща, за да се дискутират детайлите", добавил той.

Акциите на SpiceJet скочиха с 9.07% в следобедната търговия на понеделника, докато бенчмарка на борсата в Мумбай падна с 2.02%. Един от най-големите инвеститори с 10% в SpiceJet е дубайската инвестиционна фирма Istithmar.

Анализатор счита, че чрез покупката от страна на Tata, SpiceJet ще започне да внушава доверие, а това ще помогне на фонда да развива дейността си в бъдеще.

SpiceJet държи близо 6% от индийския самолетен пазар и е един от дузината евтини превозвачи, на които се пада 28% от въздушния трафик на Индия.

Jet Airways, чиято сделка за поглъщане на конкурента Air Sahara не успя през миналата година, има най-голям дял на пазара с 34%, толкова и държавната индийска Kingfisher, Air Sahara обслужва останалите превози.

Spicejet два пъти е събирал пари за да осигури хода на операциите си в страшно конкурентен сектор, включително и 80 млн. долара чуждестранни конвертируеми бонове и продажба на дял за $12.5 млн. на Istithmar, откакто заработи през май 2005 г.

Ниско-бюджетните превозвачи продължават да печелят пазарен дял за сметка на националните превозвачи, които предлагат пълна линия от услуги, като Jet Airways и Indian Airlines, казва индийски брокер.