В следващите 4-5 години трябва да се осигурят около 2 млрд. лв. годишно за изграждане и ремонт на пътната инфраструктура. Това заяви Румен Йовчев, председател на Управителния съвет на Българската браншова камара „Пътища", която обедиянва близо 130 компании занимаващи се с пътно строителство и поддръжка пред Money.bg.

През тези години е небходими по-голямо финансиране тъй, като голяма част от пътната мреже в момента е в лошо състояние или не е не необходимото ниво.  По думите му тези средства могат да се осигурят по схемата, по която е работило правителството на Иван Костов, като сега заради по-скъпия акциз на горивата от там могат дапостъпват около 1 млрд. лева.

Останалите могат да се осигуряват от европейските програми(регионално развитие и транспорт) за изграждане и рехабилитациа на пътната инфраструктура.

След тези първоначални години сумата може значително да се горигира надолу, убеден е Йовчев.

Той споделя и мнението на министъра на регионалното развитие и благоустройството, че е възможно изграждането на магистрала Тракия да започне от април следващата година.

Относно предтоящото обсъждане на тунела под връх Шипка и неговата целесъобразност Йовчев, заяви че  след като се ремонира прохода Заинбоаз, този проект вече няма много голямо значение. Не е ясно дали и новото ръководство на пътната агенция подкрепя този проект.

Той ще стане с по-малко финкции по инеиизползваем,.Тежкото движение ще преминава през Хаинбоаз, заради това че е един от най-нискит проходи у нас което го прави предпочитан за движение през зимата. Необходимо е обаче довърши обхода на Габрово където се работи по два големи виадукти, каза още Йовчев, който е и изпълнителен директор на Мостстрой.