Vivartia купува Обединена млечна компания
Гръцката компания "Вивартия" (Vivartia) навлиза на българския пазар за производство на млечни произвeдения. Тази стъпка стана факт след покупката на 99,99% (2 908 304 броя акции с номинална стойност 1 лев всяка) от капитала на Обединена млечна компания АД (ОМК).
Гръцката компания е постигнала съгласие за покупката с основните акционери в ОМК - инвестиционните компании Global Finance и "Доверие Капитал" АД, съобщиха дружествата.
Според съобщение на Атинската фондова борса стойността на контракта между компаниите е 18,7 млн. евро, съобщи econ.bg.
Сделката трябва да бъде одобрена от българската Комисия за защита на конкуренцията.
"Обединена млечна компания" АД е водеща компания в млекопреработвателния бранш у нас, с дългогодишен опит в родното производство на млечни произведения, датиращ от 1953 г. В съвременния си вид компанията съществува от март 1998 г. Компанията е вторият по големина производител на кисело мляко в България, се посочва още в съобщението на борсата в Атина. Компанията произвежда млечни продукти с марките "Верея", "Фибела", "Виталакт", "Русалка" и "Ханско".
От пролетта на 2003 година ОМК се управлява от Black Sea Fund (BSF), собственост на "Глобал Финанс" и "Доверие Капитал". Новият управителен съвет стартира оздравителен план за основно преструктуриране, направи инвестиции в производството и лансира на пазара нови продукти. В предприятието са инвестирани 16 млн. лв. за пълна реновация на производството. В резултат на това през 2006 година оборотът на ОМК достига 34.2 милиона лева (без ДДС), реализиран основно от марките "Верея" и "Фибела".
Vivartia е публично дружество, международна компания за хранителни стоки, базирана в Гърция. През 2006 г. достига оборот от 950 милиона евро (30% от международни пазари) и има 13 000 служители.
С придобиването на "Обединена млечна компания", Vivartia започва изпълнението на стратегическия си план за мащабно навлизане на пазара на хранителни продукти и напитки в Югоизточна Европа, се посочва още в съобщението на Атинската фондова борса. Компанията ще се опита да добие водещи пазарни позиции и да осъществи връзка с дивизиите си в сектора на хлебопроизводството, сладкарството и замразените храни, които вече са познати в България.
Компанията оперира 27 производствени бази и обединява 4 стратегически бизнес направления: млечни продукти, пакетирани закуски и храни, вериги ресторанти и заведения за кафе и замразени храни. Основните търговски марки на компанията са: Delta ("Делта"), 7 days ("Севън дейс"), Goodys ("Гуудис"), Flocafe ("Флокафе"), Uncle Stathis ("Анкъл Статис").
Припомняме ви, че през ноември 2006 г. Vivartia обедини бизнеса на слелите се тогава "Чипита" и "Делта холдинг" в Гърция и на международно ниво. Така действащата в Българя "Чипита България" стана дивизия на Vivartia.
Vivartia има намерение да продължи да развива българския млечен пазар, да разработва и предлага нови продукти и да вложи допълнителни инвестиции в ОМК.
Global Finance е компания за инвестиции чрез дялово участие в югоизточна Европа с офиси в Атина, София и Букурещ. От основаването й през 1991 г. управлява фондове от над 700 милиона евро и е направила повече от 60 инвестиции.
"Доверие Капитал" АД е инвестиционно холдингово дружество с най-голям акционер "Доверие Обединен Холдинг" АД. Основните инвестиции на "Доверие Капитал" АД са съсредоточени в ОМК, "Медика" АД (компания за фармацевтични и превързочни продукти) и "Доверие-Брико" АД, която управлява и развива веригата магазини Mr. Bricolage в България и региона. "Доверие Обединен холдинг" АД притежава чрез свързани лица 37.42 на сто от капитала на "Обединена млечна компания" АД, като преки държатели на акциите са International Real Estate Investors Holding с 1 040 000 броя акции или 35,76 на сто и "Доверие Капитал" АД с 48 304 броя акции или 1,66%.
* * *
Профил
Вивартия обединява четири основни бизнес направления - производството на млека и напитки с марката "Делта"; кроасани и кексове с марката "Севън дейс" (7 days); замразени храни "Анкъл Статис" (Uncle Stathis) и веригите заведения "Гуудис" (Goody's) и "Флокафе" (Flocafe). Най-голямата от четирите дивизии е производството на млеката и напитките, следвана от кексовете и кроасаните.
Целта на "Вивартия" e развитието на млечния пазар в България, представянето на нови продукти и осъществяването на гореспоменатите сливания, които се очаква в рамките на следващите 3 години съществено да подобрят финансовото състояние на "Обединена млечна компания", допълват от компанията.
Архив
/
Vivartia купува Обединена млечна компания