Точно преди една година - на 10 февруари 2010, офисът на централното управление на ЗК „Лев Инс" АД внезапно е запечатан от следствените органи. Неправомерно са иззети сървърите на дружеството, съдържащи цялата информация, свързана с търговската дейност на компанията. Конфискувани и информационните масиви, съдържащи личните данни на нейните клиенти.

И до днес акционерите не са получили официален отговор на следните въпроси: На какво правно основание са иззети сървърите на „Лев Инс" и защо не са върнати на компанията и до днес? Как са съхранявани иззетите от „Лев Инс" информационни масиви през изминалата 1 година? Кой и на какво процесуално основание е имал достъп до тези масиви - от момента на изземването им от техния законен администратор до днес, когато те все още не са върнати на застрахователната компания?

„Получихме сигнали от наши клиенти, че са били предмет на проверки заради това, че имат сключени полици в „Лев Инс". Затова се питаме каква всъщност е целта на задържането на сървърите на „Лев Инс", обяви днес на пресконференция Стефан Софиянски, изпълниотелен директор на застрахователното дружество (на снимката в среда).

„От февруари 2010 г. до днес  ЗК „Лев Инс" АД е подложено на щателна данъчна проверка. Към момента са проверени всички счетоводно-финансови документи и договори на дружеството от последните 5 години", подчерта Софиянски. Освен това на детайлни данъчни проверки са били подложени и много от бизнес партньорите и контрагентите на „Лев Инс", като им е оказван натиск да прекратят отношенията си с дружеството.

ДАНС прави физически проверки на лица, към които „Лев Инс" е насочило регресни претенции по съдебен път. Същите са убеждавани да свидетелстват, че са изнудвани. В нито един случай служители на „Лев Инс" не са комуникирали, нито са се срещали с тези лица - използван е единствено утвърденият правов ред.

Комисията по финансов надзор (КФН) започва проверка на 17 март 2010 г., която не е приключила и до ден днешен. През тази една година са извършвани многобройни  внезапни проверки, целящи дискредитиране на изрядността на дружеството и налагане на санкции и глоби.

За периода 24 февруари - 30 декември 2010 г. са получени 479 писма от КФН по повод на извършваната проверка. Сроковете, в които се изисква информация, са двудневни или тридневни, като включват събота и неделя. Неспазването на тези срокове води до нови санкции.

Общият размер на наложените наказания на дружеството надхвърля 3,5 млн. лева.

В отговор на всички тези неправомерни действия спрямо компанията акционерите и мениджмънтът на „Лев Инс" реагираха по общоприетия за всяка правова държава ред: бяха подадени 2 сигнала до представителството на Европейската комисия в Република България - полученият отговор беше „Благодарим Ви за сигнала"; 2 жалби до Инспектората към Висшия съдебен съвет, 4 жалби до Софийска градска прокуратура, 5 жалби до Върховна касационна прокуратура, 2 жалби до Агенцията по приватизация, 3 молби за връщане на сървърите ни до СГП, 4 молби до КФН. Резултатът от всички тези жалби и молби е един - без отговор.

Един от акционерите в „Лев Инс" - Шаул Шнайдер (първия вляво), изрази учудването си, че на среща с шефа на ДАНС преди няколко месеца той е бил предупреден да стои настрана от политиката. „Беше доста странна и необичайна среща. Висшият държавен служител ми спомена името на български политик и на един български седмичник, които чувах за първи път, с думите, че ако ние не ги финансираме, ще можем да правим бизнес свободно в България", каза Шнайдер. Той е обяснил подробно, че „Лев Инс" е акционерно дружество, контролирано и наблюдавано от всички държавни органи в България, и не е възможно и един лев да бъде отклонен от него.

„Лев Инс" ще заведе искови претенции на обща стойност над 30 млн. лв.

„Наистина останах безкрайно учуден от тази среща, още повече че този висш държавен служител подчерта,че говори от името на министър-председателя", допълни Шнайдер.

Последствията за „Лев Инс" от всички тези събития и действия от страна на държавните органи и обслужващите ги представители на четвъртата власт за съжаление са загуба на пазарен дял, финансови загуби, загуба на свежи инвестиции, загуба на доверие - загуби, които могат и ще бъдат компенсирани по съществуващия  законов ред.

Въпреки репресията „Лев Инс" създаде за своите клиенти нови продукти - КАСКО АКТИВ, БЪРЗА ПИСТА, ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ НА 12 ВНОСКИ, и продължи да работи за тях по най-добрия начин.