Германският автопроизводител Audi ще изтегли 127 000 свои автомобили. Причината е наличието на неправомерен софтуер в най-новите дизелови модели на марката, разкрит от германския автомобилен регулатор KBA, съобщава в. Bild am Sonntag.

Компанията, която е част от Volkswagen, посочи в изявление, че моделите са включени в доброволно изтегляне на 850 000 дизелови превозни средства с V6 и V8 TDI двигатели, обявено през юли.

Audi изтегля 850 000 автомобила във Великобритания

Audi изтегля 850 000 автомобила във Великобритания

Със софтуерен ъпдейт ще намали количеството вредни емисии

"Софтуерът за управление на двигателя на въпросните автомобили ще бъде изцяло преработен, тестван и предаден на KBA за одобрение", обещава в свое изявление Audi.

Компанията има срок до 2 февруари, за да обясни как смята да актуализира софтуера, контролиращ емисиите. Тя трябва да даде гаранции пред регулатора, че автомобилите й няма да манипулират незаконно контрола на емисиите.

Audi изтегля 24 000 коли в Европа

Audi изтегля 24 000 коли в Европа

Мярката засяга дизелови автомобили

Audi увери, че от месеци тества дизеловите си автомобили за потенциални нередности, работейки в тясно сътрудничество с германския контролен орган. "Като част от тази систематична и подробна оценка, KBA вече издаде съобщение относно моделите на Audi с двигатели V6 TDI", добавят от автопроизводителя.

През ноември компанията върна в сервиза 5000 автомобила в Европа за софтуерен ремонт, след като откри, че изпускат прекалено много азотен оксид - замърсяващият газ, който компанията майка Volkswagen прикри от американските регулатори в опустошителния скандал "Дизелгейт" през 2015 г.

Губят ли мощност коригираните след "Дизелгейт" мотори на Volkswagen?

Губят ли мощност коригираните след "Дизелгейт" мотори на Volkswagen?

Шведско издание е направило тестове

Скандалът избухна, когато стана ясно, че автомобилният гигант е манипулирал нелегално софтуера на двигателите си, така че превозните му средства да отговарят на стандартите за емисии на азотни оксиди при лабораторни тестове, но не и в реални условия, където биха могли да изпускат емисии до 40 пъти над разрешените нива.

Няколко модела на Audi също бяха част от замърсяващите автомобили, а компанията бе остро критикувана в медиите, че е създала устройствата години по-рано, но едва наскоро преди скандала ги е инсталирала в колите си.