Покупката на нов автомобил е може би една от най-лошите инвестиции, които можете да направите. И все пак, подобно на всички вложения, някои са по-неподходящи от други.

По-надолу ще бъдат представени десет примера от първите, подредени според обезценката им след първите пет години на ползване на база данните за щатския пазар - най-големият в света пазар на автомобили.

Първо малко статистика

Средният нов автомобил в САЩ губи около половината от стойността си след първите пет години на ползване. Най-лошо обаче е положението при луксозните коли, които освен че са далеч по-скъпи, губят и повече от средното.

Ето и кои са първите 10, които поевтиняват най-бързо след първите 5 години:

10. Chevrolet Impala

За щастие на европейските автомобилни купувачи, тази марка се оттегли пазара на Стария континент. Иначе този модел поевтинява с 66.2% след първите пет години на ползване.

Причината - моделът не срещна сериозно одобрение от потребителите след редизайна си през 2014-та година, като продажбите му дори намаляха спрямо тези на модела от 2013-та година. В допълнение, този модел често се ползва, като автомобил под наем, което води до сериозно предлагане след пет години от неговото съществуване.

9. Jaguar XJL

Това е дългата версия на най-големия седан на британския автомобилен производител. Красив автомобил и изключително приятен за шофиране, но подобно на повечето луксозни модели губи сериозна част от стойността си след пет години на ползване. По-точно - 66.4% от покупната си цена.

Традиционно луксозните автомобили губят сериозна част от стойността си, защото те често се купуват на лизинг, което води до сериозно предлагане след три, или пет години, когато изтичат лизинговите схеми.

8. Mercedes E-Class

Макар и със сериозна обезценка в размер на 67.2%, този страхотен автомобил не е най-лошия представител в класа си. Той остава скъп въз основа на началния разход за придобиването му, като сериозна излиза и поддръжката му след това. В допълнение, намаляване на популярността на дизела също допринася за намаляване на продажната му стойност, след като е ползван 5 години.

7. BMW 5-Series

С малко повече - средно 67.3% се обезценява петата серия, или основният конкурент на посочения по-горе модел. И това е логично, предвид на факта, че BMW и Mercedes се конкурират всяка година за едни и същи купувачи в САЩ. Купуват се предимно на лизинг и излиза сериозно предлагане след три до пет години от ползването им.

6. BMW 6-Series

Обезценката на този модел е 68.3%. Той трудно се позиционира в САЩ, защото е нещо средно между купе и седан. Явно обаче, луксозният модел не е най-предпочитан от купувачите на автомобили "втора ръка", което води до сериозната му обезценка след пет години на ползване. Високата продажна цена също допринася за шестата позиция в негативната класация.

5. Ford Fusion Energi

Един от малкото американски модели, които попадат в класацията. Обезценката му е сериозна - в размер на 69.4%, което е малко странно за категорията в която попада - на електрически автомобили и предвид на засиления интерес към този род возила. Това обаче, няма да е единствения електрически автомобил в тази класация.

4. Mercedes Benz S-Class

Обезценката на този луксозен модел доближава 70-те процента - по-точно тя е 69.9%. Пълен с всякакъв род технологии, поевтиняване с подобен размер е изключително болезнена за собствениците, предвид на високата му цена, като нов. И тук обаче това не е най-лошия представител в света на супер-луксозните автомобили.

3. BMW 7-Series

Основният конкурент на Mercedes за пореден път изостава, по отношение на луксозната си серия. Тук обезценката преминава психологическата граница от 70%, за да достигне 71.1%. Остават само два автомобила с по-голяма обезценка след пет години на ползване, като определено те могат и да Ви изненадат.

2. Chevrolet Volt

Този модел направи истинска революция в света на автомобилите, когато бе представен. Оказа се обаче, че конкурентите бяха по-бързи в представянето на по-красиви и по-функционални, изцяло електрически модели, с едно изключение, което ще видите по-долу. Това предопределя и силната обезценка в стойността му след пет години на ползване - в размер на 71.2%.

1. Nissan Leaf

Първото място по обезценка, се заема от друг електрически автомобил, който губи рекордните 71.7% от стойността си след пет години на ползване. Когато бе представен, модълът изминаващ 100 километра с едно зареждане, бе достатъчно добра алтернатива за пътуващите на близки разстояния. Представяне на новата му версия обаче, както и на конкурентни модели с далеч по-голям пробег, доведоха до сериозна обезценка за модела след пет години на ползване.