BMW пусна на пазара най-големия си SUV, като навлезе в територия, в която доминират Mercedes, Audi и Cadillac.

Германският автомобилен производител най-накрая успя да предложи на потребителите SUV в лицето на модела BMW X7, който ще бъде с удължена база.

По-големият размер на автомобила идва с допълнителен ред седалки, които могат да се демонтират при необходимост, пише Fortune. Така броят на местата за пасажерите може да се регулира. Колата е обзаведена с подлакътници, което я прави по-удобна от най-луксозните модели на марката - X5 и X7 с нормална база.

От компанията казват, че новият модел ще се хареса най-вече от семействата, заради по-дългата му база. Стандартният модел е с 340 конски сили и струва 73 900 долара, а мощната версия е с 462 конски сили и е на цена от 92 600 долара.

70% от продажбите на американски автомобили през 2018 година са били на пикапи, SUV и кросоувъри. По данни на анализатори джиповете ще съставляват 59% от американския пазар до 2024 година. Очаква се продажбите на премиум моделите SUV - X7 на марката да нараснат с 11% за същия период.

"Ръстът никак не е малък, като се има предвид, че се очаква продажбите на коли да се понижат, а тези на луксозните модели SUV да отбележат ръст. В миналото моделът BMW X5 бе най-доброто, което автомобилната индустрия можеше да предложи за SUV, но днес броят на заможните потребители се е увеличил и те търсят по-усъвършенствани предложения", обяснява Ед Ким, вицепрезидент на автомобилната изследователска компания AutoPacific.

Седемместният SUV на BMW ще се бори с конкурентните Mercedes-Benz GLS, Audi Q7, Infiniti QX80, Lincoln Navigator, Land Rover Range Rover и модела на Cadillac Escalade с къса база.

Моделът X7 ще бъде с най-големите "бъбреци" и по-мащабен екстериор спрямо по-малките кросоувъри на марката.