BMW се прицели в амбициозна цел. Баварският производител иска да удвои продажбите на големи луксозни автомобили през следващата година, за да възстанови маржа на печалбата, който пострада от инвестициите в нови технологии, съобщи главният финансов директор Николас Петер, цитиран от Reuters.

Производителят се надява да продаде около 135 хил. премиум модела, като i8, 7-series, 8-series и X7 от около 65 хил. през 2018 г. "Искаме да растем през следващите години и сме убедени, че премиум сегментът ще изпревари общия пазар - както и че ние ще изпреварим пазара", каза той.

Луксозните модели носят по-висок марж печалба и ще помогнат на BMW да се върне към оперативен марж от между 8 процента и 10 процента.

През март BMW предупреди, че очаква спад на печалбата преди данъци с над 10 процента през тази година и представи програма за намаляване на разходи и увеличаване на ефективността, която да помогне на компанията да спести €12 милиарда и да помогне за компенсиране на вложените средства в малки модели и нови технологии.

Производителят няма намерение да съкращава служители в Германия през тази година, но ще се опита да намали разходите чрез ранно пенсиониране и намаляване на бонусите.

За да намали разходите за разработка на електромобили и автономни технологии, BMW ще гони алианси, включително с китайския партньор Great Wall.

От началото на годината до края на август продажбите на BMW Group достигат 1,6 милиона автомобила, или ръст от 1,3 процента спрямо същия период на миналата година. От тях малко над 220 хил. са с марката MINI, а Rolls Royce допринася с 3 306 продажби (42,6 процента ръст), благодарение на новия Cullinan.

В България продажбите възлизат на 743 автомобила BMW и 189 MINI, като те записват повишение от 9 процента и 136 процента, съответно. Най-продаваният модел е BMW X5 - 166 броя, следван от X1 (78) и X3 (66).

Новият шеф на BMW иска да свие разликата с Mercedes

Новият шеф на BMW иска да свие разликата с Mercedes

Призивът си той отправи към служителите