Новото поколение компактен хечбек Dacia Sandero се превърна в абсолютен победител в престижния конкурс на британското издание What Car? Малката румънска кола надмина модели като BMW 4 Series и Porsche Taycan.

Представителите на журито отбелязаха, че голям брой ултрамодерни и високотехнологични модели стигнаха до финала на състезанието, но според резултатите от 12-месечни тестове и всякакви други сравнения стана ясно, че всички те не могат да се конкурират на днешния пазар с прост модел като Sandero.

Dacia Sandero е най-евтиното "супермини". Ето защо

Dacia Sandero е най-евтиното "супермини". Ето защо

Моделът неслучайно е най-купуваната от бизнесите кола в Европа

Старата Dacia Sandero също получи възторжени отзиви от What Car? В тази кола обаче ясно се виждаше какво и как спести производителят, така че моделът получи атрактивна цена. Новото поколение Sandero се промени драстично. Според журито колата е удобна, добра за шофиране, добре оборудвана и просторна. Струва си да се купува, дори ако цената е сравнима с конкурентните модели.

В същото време Dacia Sandero струва много по-малко от аналогичните си автомобили. За сравнение, Ford Fiesta с три врати в базова конфигурация с "по-лошо" оборудване и "мъртъв" двигател се оценява от дилърите на 15 000 паунда стерлинги (включително с отстъпки). Вариант, сравним със Sandero, струва 19 000 паунда. Печелившата румънска кола може да бъде закупена само за 11 595 лири. Страхотно предложение без алтернативи. А в базов вариант моделът се предлага и за 7 995 лири - нелепа сума по стандартите на Великобритания.

Според редактора на What Car? Стив Хънтингфорд, новият Sandero е равен или по-добър от конкурентите си по изпълнение. Поради тази причмина за малък автомобил на годината и цялостен автомобил на годината бе посочен Dacia Sandero.

Революцията на Dacia: Румънската марка се насочва към по-луксозни модели

Революцията на Dacia: Румънската марка се насочва към по-луксозни модели

Компанията ще си партнира с Lada като част от мащабната стратегия на Renault, носеща името Renaulution

В категорията семеен кросоувър втори се нареди друг модел на Dacia - Duster. Между другото той стана и най-атрактивното пазарно предложение като цена. Класирането спечели на Volvo XC40.

В сегмента на големите джипове първенството отиде при хибридния модел Kia Sorento. Skoda Octavia Estate 1.4 TSI iV SE е хибридът на годината. Toyota GR Yaris 1.6 стана най-добрият сред "горещите" хечбекове.

BMW Серия 4 420i M Sport (пакет M Sport Pro) е несравним в категорията купе, а Volkswagen Touran 1.5 TSI 150 SE в категория MPV.

Ford Puma 1.0 Ecoboost Hybrid спечели категорията малки кросоувъри, а Tesla Model 3 Standard Range Plus спечели категорията големи електрически превозни средства.

Най-добрият луксозен автомобил беше BMW 5 Series 530e M Sport (пакет M Sport Pro).

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 е спортният автомобил от 2021 г., BMW X5 xDrive45e M Sport е луксозният SUV.

 Автомобил на 2021-а за Европа: Официалните кандидати

Автомобил на 2021-а за Европа: Официалните кандидати

Крайният победител ще стане известен на 1 март догодина

Volkswagen ID.3 Pro Performance беше признат за най-добрия компактен електрически автомобил, а BMW X6 xDrive30d M Sport беше признат за най-забележителния купе-кросоувър.

Пикапът на годината бе присъден на Ford Ranger Double Cab 2.0 Ecoblue 213 Wildtrak. Porsche Taycan 4S печели категорията на високоефективните модели.

В категорията на представителните автомобили британците не намериха равно на "баварското" BMW 3 Series 330e M Sport (пакет M Sport Pro). Fiat 500 е кабрио на годината, а комби - Skoda Superb Estate 2.0 TDI 150 SE L. За най-добър семеен автомобил бе посочен Seat Leon 1.5 TSI 130 Evo FR, а за най-забележителен спортен кросоувър - Ford Puma ST 1.5 Ecoboost 200 Performance Pack.