Американският автомобилен производител Ford е решил да си спечели обратно интереса на потребителите на най-големия автомобилен пазар. И за тази цел от компанията планират сериозна експанзия там.

От ръководството на фирмата обявиха планове да пуснат 30 нови модела Ford и Lincoln в Китай през следващите 3 години в опит да компенсират спада на продажбите си там, съобщава CNN Business.

Около една трета от тях ще бъдат напълно електрически автомобили. Това не е случайно, като се има предвид, че продажбите на такива модели растат бързо в Китай заради политиката на Пекин за ограничаване на вредните емисии, изхвърляни в атмосферата.

"Китай е водещ в света на умните автомобили и е ключова част от глобалната визия за бъдещето на Ford", посочва главният изпълнителен директор на компанията Джим Хакет в съобщение.

Азиатската страна е вторият най-голям пазар за американския производител след Щатите. През миналата година обаче продажбите на компанията там спаднаха с близо 40%.

През последните години не само Ford, но и редица други компании от автомобилната индустрия изпитват затруднения на китайският пазар. Марки като General Motors, Volkswagen и Jaguar Land Rover също отчитат спад на продажбите си в страната.