Министърът на транспорта на Германия води преговори с автомобилните производители за сумата, която компаниите трябва да предлагат на клиентите, при покупката на нови коли и връщането на стари дизелови автомобили в замяна, предава Reuters.

Андреас Шойер, цитиран от Frankfurter Allgemeine Zeitung, настоява, че потребителите трябва да получат "атрактивни" субсидии от автомобилните производители. От своя страна държавата няма да се включи със собствени средства.

Крах на пазарния дял на дизела в Европа

Крах на пазарния дял на дизела в Европа

Бензинът вече държи 57% от продажбите на нови автомобили

"Правителството не е дилър на автомобили", заяви той пред изданието. Според настоящото или планираното в скоро време законодателство около 1,3 милиона стари дизелови автомобила трябва да спрат да се движат в няколко града.

Според Шойер 3,1 милиона дизелови автомобили с категория Евро 4 и 3,5 милиона с Евро 5 не могат да бъдат ремонтирани, за да изпускат по-малко емисии. Подобренията за останалите автомобили ще струват по поне €3 000 за всяка.

Къде отиват старите германски дизелови автомобили?

Къде отиват старите германски дизелови автомобили?

Износът на употребявани коли достигна рекордни стойности