Honda, Nissan и Fiat-Chrysler Automobiles отчитат най-голям спад в продажбите на автомобили на Стария континент, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители за първото полугодие на 2019 година.

Регистрациите на нови автомобили намаляват с 3,1 процента до 8,18 милиона, показват данните. Най-голям спад записва Швеция - цели 25 процента, а най-силен ръст отчита Литва - 47 процента. С изключение на Германия (+0,5%), останалите големи пазари на Стария континент също записват спад. Само през юни продажбите намаляват със 7,8 процента до 1,4 милиона автомобила.

В България асоциацията отчита спад от 9,2 процента през юни до 3 225 продадени автомобила. На полугодието обаче резултатът е положителен - 18 323 автомобила, или леко повишение от 1,3 процента. През май бе отчетен 10% ръст.

Honda, Nissan и Fiat-Chrysler Automobiles страдат най-много

Най-голям спад на продажбите за полугодието записва японския производител Nissan - цели 24 процента до 210 хил. бройки. Осезаемо намаление се отчита и друга японска марка - Honda - която е продала 64 хил. автомобила за първите шест месеца на годината, или с 15,5 процента по-малко спрямо същия период на миналата година.

Италианско-американската група FCA отчита общ спад от 9,5 процента, а най-голям срив сред марките ѝ се забелязва при Alfa Romeo - с 42,4 процента по-малко до 27 хил. бройки. Американската Ford също не се представя добре, отчитайки спад от 7,6 процента до 504 хил.

Едноличен лидер в продажбите остава Volkswagen Group с 1,98 милиона продажби за шест месеца, макар да отбелязва спад от 4,3 процента. Сред марките ѝ блести SEAT с повишение от шест процента до 261 хил.

Френската PSA Group стои уверено на втора позиция с 1,36 милиона продажби (-1 процент), от които 468 хил. на марката Opel.

Най-силен ръст сред производителите бележи японската Mitsubishi - 13,6 процента. Общият брой продажби обаче е незавиден - едва 76 хил. Toyota стои стабилно с 400 хил. продажби и минимално повишение от 0,3 процента. Volvo се покачва с 3 процента до 165 хил.

Премиум марките BMW (и MINI) и Daimler (Mercedes-Benz и Smart) бележат минимален спад от по 0,8 процента за полугодието. Mercedes изпреварва BMW с 434 хил. срещу 411 хил. продажби за 6-те месеца.

Спад на интереса към SUV моделите в САЩ и Европа

Спад на интереса към SUV моделите в САЩ и Европа

Пазарът отвъд океана е пренаситен, а на Стария континент дизелът създава проблеми