Hyundai повдигна завесата и показа повече от новия i20. Моделът от В-сегмента ще бъде представен официално на автомобилното изложение в Женева през тази година. Производството ще бъде в Турция, а цени засега няма.

Третото поколение на модела i20, който бе представен за първи път през 2008 г., се отличава с по-агресивен дизайн, с повече умни технологии и повече сигурност.

"Благодарение на отличното качество, надеждност и практичност, i20 непрекъснато е един от най-добрите модели на Hyundai в Европа", заяви Андреас-Кристоф Хофман, маркетинг вицепрезидент в Hyundai Motor Europe. "Изцяло новият i20 илюстрира амбицията ни чрез предоставяне на впечатляващ дизайн и всеобхватна свързаност и безопасност на B-сегмента".

Нови двигатели

i20 ще се предлага с три бензинови двигателя и различни варианти на трансмисия, съобщиха от компанията. Базовият двигател е 1,2-литров с четири цилиндъра и мощност от 84 к.с. Той се предлага в комбинация с петстепенна ръчна скоростна кутия.

В гамата се предлага 1.0 T-GDi със 100 к.с. или 120 к.с. За първи път на този двигател може да се приложи 48-волтова mild-hybrid система, като опция със 100 к.с. или стандартно със 120 к.с. 48-волтовата система допринася за 3-4% намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, твърдят от корейския производител.

По отношение на трансмисията, 48-волтовата система се предлага със седемстепенна трансмисия с двоен съединител (7DCT) или новоразработена шестстепенна интелигентна ръчна трансмисия (iMT). "iMT отделя двигателя от трансмисията, след като водачът освободи газта, което позволява на колата да влезе в режим инерция и да спести гориво", обясняват от Hyundai.

Когато е е оборудван с 48-волтовата хибридна хибридна система, 1.0 T-GDi 100 к.с. се предлага със 7DCT или ръчна 6-степенна скоростна кутия.

По-агресивен външен вид

Новият i20 е първият автомобил в Европа, който представя дизайнерския език на Hyundai "Sensuous Sportiness". "Характеризира се с хармонията между четири основни елемента: пропорция, архитектура, стил и технология. Целта на това направление на дизайна е да създаде емоционална стойност и да даде на автомобилите на Hyundai отличителен нов облик", казват от компанията.

Моделът е с 24 мм по-нисък от предшественика си, по-широк е с 30 мм и е по-дълъг с 5 мм. Междуосието е увеличено с 10 мм. Пространството на багажника е увеличено с 25 литра, предлагайки общо 351 литра товарен обем.

Снимка 467490

Източник: Hyundai

По-сигурен

Изцяло новият i20 е оборудван с функции за безопасност от пакета Hyundai SmartSense и отговаря на най-високите европейски стандарти за безопасност, казват от компанията. Той притежава редица функции за активна безопасност, които обикновено намираме в по-високия сегмент.

Една от тях е базираният на навигацията интелигентен круиз контрол (NSCC), който използва изцяло новата навигационна система в i20, за да предвиди предстоящите завои или прави на магистралите и коригира скоростта на автомобила за по-безопасно шофиране. Друга функция, Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), алармира шофьорите чрез аудио и визуални предупреждения, при надвишаване на ограничението на скоростта. Когато се комбинира с ръчния ограничител на скоростта, ISLA може дори да адаптира скоростта автоматично.

Lane Follow Assist (LFA) автоматично настройва кормилното управление, за да запази изцяло новия i20 центриран в лентата за движение. Blind-Spot Collision Avoidance System (BCA) използва радар за наблюдение нa пътя около автомобила и сигнализира водача при наближаващи автомобили. При необходимост BCA активира спирачките, за да избегне сблъсък или да намали щетите от удара.

Междувременно, обновената функция Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) вече може да разпознава не само автомобили, но и пешеходци и велосипедисти.

Изцяло новият пакет за безопасност на i20 също защитава шофьорите при ниски скорости, както и предлага по-голямо удобство при паркиране. LDVA предупреждава водача, когато превозното средство пред i20 започне да се движи напред в случаите, когато има забавяне на реакцията им, например на светофари. Асистентът за следене трафика зад автомобила (RCCA) издава предупреждение в случай на риск от заден сблъсък отресичащи превозни средства по време на движение на заден ход.

В допълнение, i20 също разполага с Assist Parking Assist (PA). Системата позволява полуавтономно паркиране, като набор от сензори и софтуер работят заедно, за да помогнат на водачите да влязат в тесни паркоместа.

Снимка 467491

Източник: Hyundai

И по-умен

Новият i20 получава редица технологични подобрения. Има два нови 10.25" екрана, състоящи се от цифров клъстер и навигационен сензорен екран, които са визуално комбинирани.

Apple CarPlay и Android Auto, които сега се предлагат безжично, дават възможност на клиентите да прехвърлят функционалността на своите iOS и Android смартфони директно в автомобила. Безжичното зареждане за мобилни телефони означава, че клиентите на i20 вече няма нужда да използват кабел, за да заредят своите смартфони. Освен това, USB порт за зареждане е достъпен за пътници отзад. i20 става първият модел на Hyundai в Европа, който разполага с първокласна аудио система Bose. Седем говорители, включително субуфер, са стратегически разположени в целия автомобил.