Определено любителите на луксозните коли и на автомобилните състезания са изпълнени с вълнение за предстоящата 2023 година, когато нов клас прототипи ще се борят за общи победи в прочутите 24-часови състезания за издръжливост в Дайтона и Льо Ман. Наречен подобаващо LMDh (Le Mans Daytona hybrid), класът ще замени отпадналите прототипи DPi и ще отговаря на правилата както на IMSA Sports Car Championship, така и на FIA World Endurance Championship (WEC), пишат автомобилните сайтове.

Неотдавна Cadillac представи хиперавтомобила Project GTP - концептуална версия на колата, която ще се изправи срещу конкуренти от Porsche, BMW и други, за да спечели обща победа в някои от най-престижните състезания по моторни спортове в света.

"Вълнуващото в новия клас и възможността отново да се състезаваме на световната сцена е, че се формира нова златна ера на състезанията, в която състезателните автомобили могат да бъдат красиви", казва Крис Микалаускас, водещ дизайнер на екстериора на Cadillac.

Cadillac представи свръхлуксозното електрическо SUV Lyriq, което обещава огромен пробег

Cadillac представи свръхлуксозното електрическо SUV Lyriq, което обещава огромен пробег

То обаче ще излезе от завода чак след две години

"Този състезателен автомобил има невероятни пропорции, той е много по-широк от досегашния автомобил DPi, по-нисък и по-дълъг е и наистина елегантен. Мечтата на дизайнера е да получи такива пропорции, с които да работи", дипълва дизайнерът.

Любопитно е, че за първи път Микалаускас и дизайнерското студио на Cadillac имат толкова голямо влияние върху един от състезателните автомобили на марката. В миналото, заради всички правила и разпоредби, не беше възможно да има толкова голямо присъствие на ОЕМ дизайнери, защото те бяха прекалено силно ориентирани към производителността и доста строги.