Където германските шофьори виждат проблем, потребителите в Италия и Австрия виждат възможност.

Износът на дизелови автомобили втора ръка от Германия нараства с рекордни темпове, като само през миналата година той се е повишил с 20 процента, показва изследване на германски университет.

Причината са готвените или вече въведени забрани в редица градове, които искат да подобрят качеството на атмосферния въздух.

През 2017 година най-голям брой автомобили са се запътили към Италия и Австралия, а продажбите в Хърватия и Украйна са се удвоили. "Настроенията към дизеловите двигатели в Германия е много лошо", казва Крисчън Кил, професор в Университета по приложни науки Вюрцбург-Швайнфурт, който е участвал в проучването.

Bosch създаде технология, която ще спаси дизела

Bosch създаде технология, която ще спаси дизела

Революционен пробив

Чуждестранните купувачи пък печелят от спада в цените и могат да използват автомобилите пълноценно, тъй като в приемащите страни няма подобни ограничения.

През 2017 г. Германия е изнесла 239 541 употребявани автомобила, най-високото ниво от поне 2006 година насам. Към Италия и Австрия са заминали по над 20 000, а доставките към Франция и Испания са се повишили с над 30 процента.

Топ 10 на пазарите, които са внесли дизелови автомобили от Германия през предходната година по данни на официалната статистика:

  1. Италия - 22,4 хиляди автомобила
  2. Австрия - 21,6 хиляди автомобила
  3. Франция - 16,7 хиляди автомобила
  4. Украйна - 15,7 хиляди автомобила
  5. Холандия - 13,3 хиляди автомобила
  6. Румъния - 11,5 хиляди автомобила
  7. Словакия - 10,1 хиляди автомобила
  8. Белгия - 9,8 хиляди автомобила
  9. Полша - 8,5 хиляди автомобила

Скокът в износа на дизелови автомобили втора употреба идва в момент, в който новите регистрации на тези коли намаляват. Потребителите все повече предпочитат бензинови автомобили - тенденция, която започна още през 2015 г., когато Volkswagen призна за измамата с вредните емисии.

Новите автомобили в Европа: Бензинът расте със 15%, дизелът се срива със 17%

Новите автомобили в Европа: Бензинът расте със 15%, дизелът се срива със 17%

В България са регистрирани 48 електрически автомобила за три месеца. Какви са другите?

Въпреки че е трудно да се изчисли колко точно от дизеловото гориво, консумирано в дадена страна, е насочено към леките автомобили, доклад на Международната енергийна агенция показва общ спад в употребата през 2017 г.

Кил сега очаква повече хора да се насочат и към електромобилите. Продажбите на хибриди вече са се удвоили през юли до 13 559 автомобила, като вече имат пазарен дял от 4,3 процента.

Ренесанс на дизела в Германия е възможен след няколко години, смята той, ако бъдат измислени по-добри контролни механизми, а сегашната "истерия" замре.

Броят на електромобилите в България се удвои

Броят на електромобилите в България се удвои

Колко от колите у нас са на бензин и дизел и кои са най-популярните марки нови автомобили?