След като стана ясно, че General Motors се готви да затвори фабриката си в Торонто, която работи от почти век в Канада, нов модел електрически автомобил идва от покрайнините на Ванкувър, пише Bloomberg.

Снимка 406457

Източник: electrameccanica.com

Solo е едноместен електрически автомобил на три колела, произведен от компанията за електрически мини коли, Electra Meccanica Vehicles Corp. Цената му е $15 500, заради което се очаква в следващите две години 70 000 броя да бъдат разпродадени.

Пазарната стойност на канадския производител може и да е само $140 милиона, но вече има $2,4 милиарда набрани от предварителни поръчки. Стойността на акциите на компанията на борсата в Ню Йорк се увеличи 3 пъти само за един ден тази седмица.

Снимка 406456

Източник: electrameccanica.com

Малкото триколесно превозно средство може дори да се окаже спасител за фабриката на GM в Ошуа, Онтарио, която е на път да затвори тази година и да остави 3000 души без работа.

"Обсъждахме въпроса многократно, но не взехме решение. Аз ще бъда щастлив да наема всички тези хора, които имат опит и инженерни познания", казва изпълнителният директор на Electra Meccanica, Джери Крол.

Производителите на електрически автомобили от Tesla до Nissan и Volkswagen се надпреварват да създадат кола на бъдещето. Опитите завършват с доста скъпи продукти. Самите компании също губят много, инвестирайки в непрестанни иновации, които да се превърнат в бъдещ хит.

"Tesla е добра в правенето на големи електрически автомобили. Ние обаче създадохме колата, която компанията на Илън Мъск искаше да построи. Хубаво е, че има коли за $45 000, $100 000 и дори $250 000, но повечето хора не могат да си ги позволят. Докато има кола за $15 500 и то без гориво. Това е креативност", добавя Крол, който преди да се присъедини към канадския производител е работил в НАСА.

Снимка 406455

Източник: electrameccanica.com

Той сравнява продуктът на Electra Meccanica с разликите между смартфоните и компютрите. Мобилните устройства са по-малки, по-леки и вършат чудесна работа.

На пръв поглед канадската компания изглежда с доста малки шансове в надпреварата за електрически автомобили. Но компанията вече е определила своите таргет групи за продукта си - индивидуални купувачи, компании за споделено пътуване и фирми за доставки.