Toyota Corolla запазва позицията си като най-продаван модел в света през 2020 г., една от най-тежките години в историята на автомобилната индустрия, показват данните на Focus2Move. Японският автомобил реализира 1,134 млн. продажби, спад от 8,8% спрямо 2019 г.

На втора позиция е още един модел на японския гигант — RAV4 реализира 972 хил. продажби, ръст от 1,9%. SUV автомобилът е и един от само двата в топ 10, които бележат повишение. На трета позиция е още един представител на Далечния Изток — Honda CR-V се изкачва с една позиция с общо 706 хил. продажби (-13,2%), изпреварвайки Civic, от която са продадени 698 хил. (-16,3%), както и Volkswagen Tiguan с 607 хил. продажби (-18,8%).

Доминацията на японците продължава и във втората половина на класацията. Toyota Camry се изкачва с една позиция с 593 хил. продажби (-13,2%), следвана от Nissan Sylphy, която бележи 14,4% ръст на продажбите до 544 хил.

Европейският любимец Volkswagen Golf пада с две места до осма позиция с 493 хил. продажби (-28,6%). На ръба на топ 10 намираме Volkswagen Lavida (продаван в Китай) с 464 хил. (-13%) и Hyundai Tucson (462 хил., -14,6%).

Toyota запазва лидерството си и в класацията на отделните автомобилни марки, като бетонира първата си позиция с 10,5% пазарен дял и разширява разликата с Volkswagen. През 2020 г. японският гигант реализира общо 7,86 млн. продажби, спад от 12,2%.

Европейската Volkswagen губи 0,4% пазарен дял и се нарежда на втора позиция със 7,6% и 5,73 млн. продажби. Голяма част от спада се дължи на зависимостта на марката от китайския пазар, където реализира 40% от общите си продажби.

Ford остава на трета позиция с 4,18 млн. (-18,3%), следвана от Honda (-14,1%, 3,97 млн.) и Hyundai (-15,2%, 3,71 млн.). На шеста позиция е Nissan (-20,4%, 3,48 млн.), а след нея се нарежда най-зле представящата се през 2020 г. спрямо предходната година Chevrolet, която губи 22,4% от продажбите до общо 2,96 млн. Следва Kia, която реализира спад от едва 4,6% до 2,82 млн.

В края на класацията са Mercedes (-8,2%, 2,37 млн.) и BMW (-8,4%, 2,05 млн.).

Звездата на 2020 г., разбира се, е Tesla. Американският производител се изкачва до 39-та позиция с 534 хил. продажби (+46,8%).

Малко по-различно изглежда класацията, когато разглеждаме групите производители. Тук Volkswagen Group (където вече се включват Audi, Skoda, Seat, Porsche и други) бележи пазарен дял от 11,6%. Toyota Group (заедно с Lexus и Daihatsu) е втора с 8,9 млн. и 11,1% дял. Алиансът Renaul-Nissan се нарежда на трета позиция с 7,95 млн., следван от Hyundai-Kia с 6,52 млн.GM остава на пета позиция с 6,26 млн. Honda застава на шеста с 4,5 млн., следвана от Ford (4,15 млн.)

Stellantis — новата компания, създадена след обединението на FCA и PSA, които сега са на 8-ма и 9-та позиция, би се наредила като четвъртата най-голяма група в света с общ пазарен дял от 8,5%.

Daimler е на 10-та позиция с 2,55 млн.

България завърши 2020 г. с рекорден спад на продажбите на нови автомобили

България завърши 2020 г. с рекорден спад на продажбите на нови автомобили

Данните за декември за целия ЕС дават надежди за възстановяване на индустрията