Автомобилът: на гориво или на електрически ток? Днес много шофьори са изправени пред този въпрос. Освен личното харесване и нехаресване и екологичните си нагласи, те си задават и въпроса: кой вариант е по-благоприятен от финансова гледна точка?

Отговорът може да изненада мнозина.

За да се изясни въпросът, специалисти в Германия сравниха 17 позиции при класическото задвижване с двигател с вътрешно горене или с електрически ток. Те са взели предвид текущите премии за покупки и отстъпки, изчислявайки разходите за застраховка и гориво, електроенергия и амортизация за различен годишен пробег, пише auto-press.net.

Ток или е-бензин ще движат колите на бъдещето?

Ток или е-бензин ще движат колите на бъдещето?

Решението ще бъде взето от правителствата, вероятно без оглед на ползите от алтернативите на електричеството

Изводът е - в 15 от случаите електрическата версия е по-евтина. Финансовата сметка обаче работи само за онези, които имат своя собствена зарядна кутия за стена и следователно могат да зареждат евтино електричество.

Финансовите разлики между използването на електрическите автомобили и тези с двигатели с вътрешно горене обикновено са малки. Например, ако имате избор между Golf 1.5 eTSI и ID.3 Pro, можете да карате електричката 10 000 километра годишно за 492 евро на месец, а същото упражнение при двигателят с вътрешно горене ще ви струва 503 евро, но при него няма никакви ограничения по отношение на пробега.

Разликата между електрическата Mazda MX-30 и версията с ДВГ е също толкова малка: при годишен пробег от 10 000 километра разликата е 32 евро на месец. При други сравнения обаче разликата в цената е по-голяма. Разликите от 50 до 100 евро на месец бързо излизат, особено очевидно при автомобилите от луксозен клас. Шофьорът на Porsche Panamera 4S плаща около 330 евро на месец повече от водача на E-Porsche Taycan 4S за 10 000 километра.

Европа се нуждае от €80 млрд. инвестиции в зарядни станции

Европа се нуждае от €80 млрд. инвестиции в зарядни станции

Общият им брой засега е по-малко от 250 хил., а трябва да достигнат 3 млн.

Предпоставка за по-голямата полза от елмоделите е, освен освобождаването от данък върху превозното средство, преди всичко възможността сами да си таксувате собственото превозно средство.

Тъй като у дома киловат час струва около 28 цента (в Германия), докато в зарядните станции по пътя това може бързо да скочи до 49 цента. Токът е дори още по-скъп в станциите за бързо зареждане.

Бензинът и дизелът у нас поевтиняха значително през последните месеци

Горивото може да остане евтино още дълго време. С колко паднаха цените у нас досега?

Бензинът и дизелът излизат с над 40 стотинки по-евтино в момента в сравнение с 2019-а

Изводът от изследването - в два от 17-те случая двигателят с вътрешно горене обикновено е по-евтиното решение, въпреки бонусите за покупка и собствената зарядна станция. Така е например в сравнението на BMW X3, който се конкурира с iX3, и Volvo XC40, който също превъзхожда електрическия брат по отношение на разходите.