Руският производител АвтоВАЗ започва серийно производство на двугоривна версия на седана Lada Granta през следващата година. Колата ще получи префикс в името CNG, като нейният двигател ще може да работи на природен газ - метан и бензин.

Това се съобщава от вестник "Известия", на базата на презентация на отдела за автомобили със специално предназначение на концерна, предназначена за заседание на правителствената комисия по внедряване на двигатели, работещи на природен газ.

В момента в завод на АвтоВАЗ вече се сглобява двукомпонентна версия на седана Lada Vesta.

Представиха двугоривна Lada Vesta - на метан и бензин

Представиха двугоривна Lada Vesta - на метан и бензин

Ще струва 20% повече от обикновената версия

Официално потвърждение на тази информация от АвтоВАЗ все още няма, като преди време от компанията бяха заявили, че окончателно решение по този проект още не е взето. Все още се извършвали проучвания за пазари и евентуалното търсене на такъв модел.

Преди това бе съобщавано, че природният газ може да намали разходите за гориво повече от 3 пъти, а комбинираната горивна система Granta CNG ще позволи да се пътува повече от 1000 км без допълнително зареждане с гориво.

В случай, когато метанът резервоара свърши, се извършва автоматично прехвърляне на двигателя към работа с бензин. Възможно е също така да се извършава тази промяна по желание на шофьора с помощта на превключвател газ/бензин и обратно.

В същото време се очаква, двугоривният вариант вероятно да струва повече от обикновения бензинова модел Lada Granta (400 хил. рубли), вероятно със 150-200 хиляди рубли.

Актуален курс 1 евро = 70 рубли, бел. ред.