На открития днес автосалон в Токио компанията Lexus представи концептуалния седан LS+. Той е построен на базата на новото поколение на модела и служи за демонстрация на върховите автономни технологии на японската марка.

Безпилотната система на Lexus носи името Highway Teammate, като нейното поставяне на серийните модели на марката ще започне от 2020 година. От компанията уверяват, че новата технология съществено ще превъзхожда всички съществуващи до момента аналози.

Технологията позволява автомобилът без помощта на водача да ускорява, да спира, да изпреварва други коли и да се престроява на пътя. А така също машината ще поддържа самостоятелно безопасно разстояние с другите участници в движението и в случай на нужда ще предупреждава шофьора за аварийни ситуации.

По думите на президента на Lexus Йошихиро, Сава Highway, Teammate забележимо ще превъзхожда всички съществуващи подобни технологии.Той подчерта, че тази система е още една важна крачка към внедряването на безпилотни технологии от четвърто ниво.

Програмното обновяване на LS+ ще се извършва с помощта на интернет. Благодарение на това собственикът на колата няма да му се налага да ходи за целта до сервизни центрове. Подобна система сега се използва от електромобилите на Tesla. 

Показаният автомобил не се отличава по дизайн много от стандартната версия на големия седан LS+ . Техническите характеристики на автомобила засега не се съобщават.

Към момента най-мощният и бърз вариант новото поколение Lexus LS е модификацията F Sport. Тя е оборудвана с 3,5 литров двигател V6 с мощност 315 конски сили и е комплектуван с 10-степенна автоматична скоростна кутия. Колата ускорява от 0 до 100 км в час за 4,5 секунди.