Mercedes-Benz разработва електрически автомобил с размерите на легендарната си S-класа, който със сигурност ще привлече вниманието на купувачите на електрoмобили от висок клас и ще отправи сериозно предизвикателство към Model S на Tesla.

Седанът, носещ името EQ S, е част от усилията на Daimler да въведе 10 изцяло електрически автомобила до 2022 г.

Флагманският електромобил ще бъде в компанията на плъгин хибриди, предлагащи "напълно различен" пробег на батериите от настоящия, докато конвенционалните автомобили ще включват т. нар. меки хибриди с 48-волтова технология, отдалечавайки се от класическите двигатели с вътрешно горене.

"Всички автомобили ще бъдат електрифицирани", обяви изпълнителният директор на компанията Дитер Цетше.

Mercedes отчете рекордни продажби и печалба миналата година, защитaвайки лидерството си на най-продавана марка луксозни автомобили в света срещу основните си конкуренти BMW и Audi.

Но нарастващите разходи за разработката на електрически автомобили и нови дигитални технологии, плюс възможните търговски бариери в САЩ и Китай - двата най-големи пазари на Mercedes - заплашват да намалят размера на печалбите.

"Трябва да увеличим гъвкавостта в местното производство, тъй като светът като цяло е станал по-нестабилен", посочи Цетше.

Той смята, че е твърде рано да коментира потенциалните рискове от търговски бариери, посочвайки, че последните събития в Русия, свързани с по-строгите санкции на САЩ, съвпадат с с по-окуражаващи сигнали в Китай за потенциално облекчаване на правилата за външни инвеститори.

Възможности в Китай

"Разбира се, ние ще приветстваме и други възможности", отбеляза ръководителят, визирайки възможността Пекин да намали ограниченията за собственост върху съвместни предприятия за чуждите производители.

Цетше очаква да се запази успешното партньорство с китайската BAIC, но приветства и нови възможности. "Mercedes ще изпълни планираната китайска квота за електрически автомобили", категоричен е той.

Автопроизводителят иска да си сътрудничи с най-големия акционер в компанията Ли Шуфу в развитието на нови проекти във и извън Китай. "Ние не сме догматично затворени", заяви изпълнителният директор.

Компанията вижда потенциал за "значително увеличаване на обемите", като разширява гамата си от компактни автомобили до 8 от настоящите 5. Добавянето на по-малки и достъпни модели, като компактния кросоувър GLA и купето CLA, помогна на Mercedes да привлече по-млади купувачи от съперниците си и тази тенденция се очаква да продължи с преустроения хечбек А-класа.