Поредното автомобилно изложение в Детройт даде възможност на повечето световните производители да покажат последните си модели. Естествено голяма част новостите са насочени към големия и важен за всяка компания американски пазар.

Снимка 334403

Източник: Ford

Ford Ranger

Американският производител разглежда Ranger като основа за съживяването на SUV модела Bronco, но самият пикап е също много интересен за пазара. От предшественика си новият Ranger се различава, но няма революционни промени: спокоен външен вид, разпознаваемо лице и широки арки на колелата. LED оптиката вече е правило.

По отношение на двигателите от Ford не разкриват нищо. Със сигурност обаче в гамата ще присъства 2,3-литровият Еcoboost с 4 цилиндъра, който ще бъде комбиниран с 10-степенна автоматична скоростна кутия, прехвърляща мощността към задните колела. Ще има опция клиентите да си поръчат 4х4.

Снимка 334407

Източник: Dodge

Dodge RAM 1500

Показаното ново поколение Ram 1500 е не само с напълно обновен външен вид, но също така ще се предлага за първи път с хибриден силов агрегат. Системата наречена E-Torque, се добавя към двигател V6 3,6 (305 к.с.) или V8 5,7 (395 к..с.), и помага за ускоряване на колата при ниски скорости с допълнителни 122 Нm.

Снимка 334408

Източник: Volkswagen J

Volkswagen Jetta

С леко наклонен силует и предница в стила на флагмана Arteon - това е ново поколение Jetta, за неговото производство за ключовия пазар в САЩ е създаден завод в Мексико. В основата на актуалната Jetta е платформата MQB с всички най-нови двигатели и технологии на компанията. В салона има мултимедия от последно поколение и атмосферно осветление, а изборът на помощни функции не е по-малък от този на Passat.

Снимка 334409

Източник: INFINITI

INFINITI Q Inspiration Concept

Infiniti най-накрая разкри концептуалния си автомобил Q Inspiration Concept, който дефилира пред специалисти, медии и фенове по време на изложението в Детройт.

Целта на концепта е да покаже в каква посока ще се развива дизайнът на премиум марката, като същевременно дава потенциална визия за бъдещето на сегмента на седаните.

Отвън студията разполага с класически пропорции на седан, макар и с леко залитане в посока 4-врато купе в задната част. Предната част е доста изразителна с релефни форми на бронята и тънки, но стилни LED светлини.

Типично за концепт, интериорът е минималистичен и залага основно на големи екрани за управление на всички функции в автомобила. Впечатляваща е централната конзола, която на практика няма бутони.

Освен това, задвижван от новата революционна VC-Turbo технология на бранда, концептуалният автомобил съчетава мощността на бензинов силов агрегат с турбокомпресор с въртящия момент и ефективноста на хибриден или дизелов двигател.

Снимка 334410

Източник: Toyota

Toyota Avalon

Това е новият модел Avalon, който в САЩ е флагманът на Toyota, а не Camry. Той първи сред големите седани е построен на модулната архитектура TNGA. Отвън с  огромна решетка, вътре - модерен техно-интериор, качествено разнообразен с мека кожа и имитация на дърво. Под капака е разположен бензинов V6 - 3,5 литра. Силата не се разкрива, но същият агрегат на Camry в американската версия развива повече от 300 конски сили. Алтернатива - хибридна инсталация с мотор от 2,5 литра и електрически мотор с обща мощност от 210 конски сили.

Снимка 334411

Източник: Mercedes

Mercedes AMG 53

Mercedes-Benz използва изложението в Детройт, за да покаже изцяло новата си хибридна гама 53 AMG, която ще включва няколко модела.

Системата, която се крие зад този индекс, включва 3.0-литров турбо бензинов мотор, подпомаган от електромотор и 48-волтова електрическа система.

В тази комбинация системната мощност достига доста сериозните 429 к.с., които са достатъчни за ускорение от място до 100 км/ч при лимузината CLS в рамките на само 4.4 секунди - резултати, близки до най-мощните спортни коли на пазара.

За по-ефективното предаване на въртящия момент ще спомага 9-степенната автоматична скоростна кутия на компанията, както и фирменото 4х4 задвижване 4Matic.

Освен за CLS, 53 AMG доработката ще се предлага и за купе и кабриолет версиите на E-Class.

Снимка 334412

Източник: Kia

Kia Forte

Бъдещето Cerato, което в Америка се продава под името Forte, е направено в стилистиката на спортния Stinger. Силуетът не се претоварва с детайли, но привлича вниманието с големи въздушни отвори, а оптиката - с красиви диодни елементи. Салонът е с минимум бутони и медиен екран, висящ във въздуха, прилича на интериора на Mazda. Техниката е също така нова: двулитров двигател, работещ в цикъла на Аткинсън, свързан с вариатор. Въпреки че вероятно биха се запазили и предишните атмосферни двигатели.

Снимка 334413

Източник: Lexus

Lexus LF-1 Limitless Concept

Колата с много дълго име е заявена като водеща кросоувър и показва бъдещия дизайн на марката. Стилът LF-1 идва от дизайнерско бюро на Калифорния. Концепцията визуално съчетава формите на течния метал и острите ръбове на традиционния японски меч. Шофьорът няма аналогови бутони, а уредите се контролират с жестове. Основната функция е четириизмерна навигационна система, която не само определя маршрути, но и работи като съветник на шофьора.

Снимка 334414

Източник: Ford

Ford Edge

Актуализираният кросоувър на Ford Edge се отличава с нова радиаторна решетка, джанти и брони. Но основната актуализация на модела е в двигателите. Основният е двулитровият турбо мотор с мощност 250 к.с. И в ролята на върховата версия - Edge ST версия с V6 двигател от 2.7 (335 к.с.).

И още: по-агресивен вид, нови спирачки и преконфигурирано окачване. Автомобилът има адаптивен волан и редица аварийни системи, включително функции за избягване на сблъсъци и разпознаване на пешеходци.