Първото автономно превозно средство, проектирано да се движи без никаква човешка намеса и не разполагащо с волан, педали или странични огледала, получи разрешение за тестване на американски пътища, предаде BBC. Автономното возило е второто поколение на Nuro, която по принцип разработва транспортни микробуси, наречено R2 и ще бъде тествано в Хюстън, Тексас.

Това е първото изключение от щатските регулации, според които всяко возило трябва да има инструменти за контрол от жив водач, които му позволяват безопасно да поеме контрола над него.

Но в изявление американският транспортен секретар Илейн Чао каза, като се има предвид максималната скорост на автономното возило от до 40 км/ч., тези изисквания "нямат смисъл". Министерството на транспорта също ще упражни стриктен контрол върху провежданите тестове.

GM влага $3 милиарда в производството на автономен автомобил

GM влага $3 милиарда в производството на автономен автомобил

Вероятно ще излезе на пазара през 2022 г.

"Решението е крайъгълен камък за индустрията", каза съоснователят на Nuro Дейв Фъргюсън. "Трябва да осъвременим регулациите, които не предвиждат възможността за превозно средство без водач или пътник. В бранша трябва да гарантираме, че технологията на самоуправление е тествана и внедрена във възможно най-безопасните превозни средства."

General Motors също поиска разрешение за тестване на самоуправляващия се Chevy Bolt. Все още Министерството на транспорта обаче не е одобрило искането на компанията. Chevy Bolt има по-висока максимална скорост от Nuro R2.

Нов дизайн

Превозните средства на Nuro са проектирани да работят без водач или пътници в тях. При модела R2 компанията премахна страничните огледала и предните стъкла. Камерата за обратно виждане ще работи през цялото време. За да насочва движението си, R2 ще използва радари, термични изображения и високотехнологични камери, за да насочва движението си. 

Изкуствените очи на новите технологии: Как автономните коли и роботите виждат?

Изкуствените очи на новите технологии: Как автономните коли и роботите виждат?

Коя технология е най-надеждна за безпилотните коли?

Превозното средство има яйцевидна форма, с която е по-малко от повечето автомобили в САЩ. Освен това има две отделения с контролирана температура за доставки. Вратите се повдигат, за да се осигури достъп до доставката, след като получателят е въвел код.