Една от най-големите пречки пред електромобилите днес е цената. Съвсем скоро обаче това ще се промени, прогнозира швейцарската инвестиционна банка UBS. Анализът ѝ показва, че до 2024 г. цената за производството на електромобили ще се изравни с тази на автомобилите с конвенционални двигатели с вътрешно горене.

Още през 2022 г. допълнителните разходи за производство на електромобил спрямо автомобил с ДВГ ще спаднат до едва $1 900, а до 2024 г. разлика няма да има, посочва докладът, основан на анализ на седемте най-големи производители на батерии в света. Именно това ще бъде и катализаторът, който ще ускори загърбването на изкопаемите горива.

Гигантите в автомобилната индустрия все още не могат да се откъснат от производството на автомобили с бензинови и дизелови двигатели, тъй като те носят необходимата печалба. В същото време батериите за електромобилите все още са скъпи: и отговарят за между една четвърт и две пети от цената на целия автомобил.

Батериите за електромобилите поевтиняха с 82% за 8 години. И ще продължават да го правят

Батериите за електромобилите поевтиняха с 82% за 8 години. И ще продължават да го правят

Една от най-големите пречки пред електромобилите днес остава тяхната цена

UBS обаче очаква цените на батериите да паднат под $100 за kWh до 2022 г. И компаниите, които не прехвърлят производствени мощности към електромобилите, рискуват да изостанат сериозно. "Няма да има много причини за покупка на автомобил с ДВГ след 2025 г.", казва Тим Буш, анализатор в UBS, цитиран от The Guardian.

По думите му, поевтиняването на батериите ще изтрие напълно и нуждата от хибридите, които комбинират електромотор и бензинов или дизелов двигател.

Матиас Шмит, независим анализатор, прогнозира, че през 2020 г. в Европейския съюз ще бъдат продадени един милион хибридни и електрически автомобили, при пазар от общо 11 млн.

UBS прогнозира 17% световен дял на електромобилите до 2025 г и 40% до 2030 г.

Продажбите на дизелови коли в Западна Европа не спират да падат

Продажбите на дизелови коли в Западна Европа не спират да падат

За деветте месеца на 2020-а пазарният им дял се е свил от 32,2% на 28,5%