Американската национална администрация по безопасност на движението по магистралите (NHTSA) проверява близо 30 милиона превозни средства от близо 24 производители поради потенциални проблеми с въздушните възглавници от Takata. За това информира Reuters.

Регулаторът ye проверява автомобили, произведени от 2001 до 2019 г., започвайки от този петък. Уточнява се, че от администрацията не са постъпвали сигнали за неизправности. NHTSA все пак възнамерява да завърши разследване "за оценка на дългосрочната безопасност на въздушните възглавници".

Още 10 000 000 коли за поправка - част от най-голямото изтегляне в историята на САЩ

Още 10 000 000 коли за поправка - част от най-голямото изтегляне в историята на САЩ

За последните години Takata е изтеглила близо 70 000 000 автомобила от американския пазар

Сред компаниите, по отношение на които са започнали проверки, са Honda Motor, Ford Motor, Toyota Motor, General Motors, Nissan Motor, Subaru, Tesla, Ferrari NV, Nissan Motor, Mazda, BMW, Porsche, Jaguar и други. Автомобилните производители бяха уведомени за проверките, но разследването не бе обявено официално, преди NHTSA да направи официално съобщение в понеделник.

През последното десетилетие повече от 67 милиона въздушни възглавници на японската компанияTakata са изтеглени в САЩ и повече от 100 милиона по целия свят, съобщи агенцията. Пробелът е в това, че в редки случаи метални фрагменти се отделят от възглавниците при експлозивното надуване. Поради тази причина в Съединените щати досега има 16 смъртни случая в превозни средства Honda, два в автомобили Ford, един в BMW и още девет смъртни случая сред клиентите на Honda, регистрирани в Малайзия, Бразилия и Мексико.

$1 милиард глоба отнася Takata заради дефектните въздушни възглавници

$1 милиард глоба отнася Takata заради дефектните въздушни възглавници

16 смъртни случая са замесени в решението

През 2019 г. компанията на Илън Мъска Tesla, обяви привикаването за сервизен преглед на повече от 14 000 електрически превозни средства Model S в Китай. Причината за изтеглянето бяха проблеми с газовите патрони на въздушните възглавници . Въздушните възглавници от страната на пътника са оборудвани с газови генератори Takata, които използват амониев нитрат без изсушител, което увеличава риска от спукване и нараняване на всички пътници, ако бъдат разгърнати.

Японската компания Takata през същата година стана участник в голям скандал, когато се оказа, че произведените от нея въздушни възглавници могат спонтанно да се разгърнат, докато колата се движи. За да се отстрани неизправността, трябваше да бъдат изтеглени милиони автомобили, продадени по целия свят.