Испанският автомобилен производител SEAT разпространи информация за бъдещите планове за развитие на марката и обяви, че компанията възнамерява да инвестира 5 милиарда евро в развойна дейност за нови автомобили, съоръжения и оборудване в заводите в Марторел и Барселона през следващите 5 години.

Президентът на SEAT Карстен Исенсе подчертава, цитиран от сайта на компанията, че "този инвестиционен план е нашият начин да се справим с бъдещето с решителност и оптимизъм, така че да имаме по-силна, по-новаторска и по-устойчива компания. Нашето желание е завода в Марторел да произвежда електрически превозни средства от 2025 г. нататък, когато пазарът на електрически превозни средства ще нарасне. "

Една компания, две марки

Зам.-президентът на SEAT по продажби и маркетинг и изпълнителн директор на CUPRA Уейн Грифитс посочи, че " Двете марки SEAT и CUPRA са от съществено значение за развитието на компанията. Всеки от тях има своята ясна роля, собствена личност и атрибути и адресира различни профили на клиенти. Следователно те напълно се допълват и не могат да се заменят взаимно.SEAT е входната врата към Volkswagen Group: имаме най-младите клиенти - средно с 10 години по-млади - и много купувачи за първи път. CUPRA от друга страна е насочен към нов пазарен сегмент, който се намира между масовия пазар и традиционния пазар на премии. Сигурни сме, че има голям потенциал за растеж сред клиентите, които търсят уникалността на CUPRA. "

Основен акцент в бъдещите инвестиции на SEAT ще бъде електрифицирането на моделната гама, като една от първите основни стъпки ще бъде направена със спортния електромобил el-Born, който ще бъде лансиран на пазара, като част от портфолиото на марката CUPRA. "CUPRA el-Born демонстрира всички гени на марката CUPRA и е живо доказателство за това, че спортното представяне и електрификацията са отлична комбинация", споделя Уейн Грифитс.

Умерен оптимизъм за втората половина на годината

Президентът на SEAT Карстен Исенсе също направи равносметка за първите шест месеца на годината, период, белязан от коронавируса. Той заяви, че "първата половина на годината е може би една от най-предизвикателните в историята на SEAT. Очаква се финансовите 2020 и 2021 г. да бъдат трудни години , като трябва да отчетеммного сериозното въздействие на COVID-19 върху автомобилната индустрия. "

Във всеки случай, Исенсе изрази умерен оптимизъм за напредъка на бизнеса през следващите месеци: "През последните седмици започнахме да наблюдаваме леко подобрение, тъй като започнахме да възобновяваме дейността си. Уверени сме в възстановяване, поне частично, през втората половина на 2020 г."