Пет от шестте най-големи производители на електромобили в Китай отбелязаха рекордни продажби през септември, пише Benzinga.
Подхранвана от отстъпки и промоции, водената от BYD офанзива на китайските електромобили тръгна с нова сила.
Докато Li Auto и Xpeng също имаха рекорден месец на продажби, Nio Inc беше единственият голям китайски автомобилен производител, който не успя да постигне рекордни доставки, но продажбите му нараснаха със "само" 35%.
BYD продължава да се надпреварва да измести Tesla Inc, като по данни на CnEVPost компанията е продала 419 426 електрически и plug-in хибридни автомобили (PHEV). Освен, че това е четвъртият пореден месец, в който BYD отбелязва рекордни продажби, компанията за първи път достига границата от 400 000 бройки и 1 млн. за тримесечие.
При хибридите има скок с 86% на годишна база, а при електрическите превозни средства - 9% за година и 11% за месец.
Li Auto също имаше месец с високи продажби - 53 709 автомобила, което означава ръст от 48,94% на годишна база. С тази цифра Li Auto надхвърли предишния си рекорд от юли с 5%.
Leapmotor отбелязва четвърти пореден рекорд по месечни продажби. През септември подкрепеният от Stellantis производител достави 33 767 електромобила и plug-in хибрида, което представлява увеличение на продажбите на годишна база със 113,7%.
Въпреки че BYD достигна върха в Китай благодарение на достъпните си електромобили, тя продължава да разширява портфолиото си, включително пикапи и луксозни модели, отправяйки предизвикателство към Tesla, която ще отчете пълните си приходи за третото тримесечие на 23 октомври.
След две тримесечия на спад, продажбите на американския производител изглежда се увеличават. За тримесечния период, приключващ през септември, Tesla е произвела 469 796 автомобила и е доставила 462 890 от тях, което означава, че производството е нараснало с 14,4%, а доставките - с 5,8% спрямо второто тримесечие.
Това все пак е по-малко от очаквания ръст.