Volkswagen Group ще ускори своите инвестиции в електромобилите - говорим за 180 млрд. долара, предимно в САЩ и Китай. Сумата е достатъчно голяма, че компанията да извърши стратегически анализ за това колко вероятно е КНР да нападне Тайван. Резултатът - рисковете в краткосрочен план са достатъчно малки и комунистическата държава остава основен пазар за групата, пишат западни медии, като се позоват на информация на FT.

Контекст: Наблюдателите по цял свят търсят отговор какви са намеренията на Пекин спрямо Тайван - остров с прозападно управление, който тя още от края на гражданската война в страната преди повече от 70 години смята за свой. Темата стана особено актуална след нахлуването на Русия в Украйна - в земи, които Владимир Путин по същия начин обяви за руски.

Колко голямо е значението на Тайван за света?

Колко голямо е значението на Тайван за света?

Неотдавнашното посещение на председателя на Камарата на представителите Нанси Пелоси в Тайван разгневи комунистическото правителство на Китай

Новината: Според Financial Times висшият мениджмънт на VW е стигнал до заключението, че при евентуален опит за анексиране на Тайван Китай ще се сблъска със същия отлив на западни компании и капитали, както Русия през миналата година.

Заради това и управляващите в Пекин поне "в краткосрочен план" се въздържат от инвазия - икономиката на страната им е по-важна.

Кристалина Георгиева с прогноза накъде ще тръгне руската икономика

Кристалина Георгиева с прогноза накъде ще тръгне руската икономика

Ще се свие ли икономиката на Русия и с колко?

От друга страна: Не е ясно на какво се базира анализът на VW - на конкретна информация или просто на експертен анализ на рационалността на хипотетични действия. Ако е първото, автомобилният производител ще се окаже по-добре информиран от доста западни политици, които открито споделят опасенията си от атака срещу Тайван.

VW ще учи 22 000 работници как се правят електромобили

VW ще учи 22 000 работници как се правят електромобили

Общо 460 млн. евро ще бъдат инвестирани в завода във Волфсбург

Опасенията на някои наблюдатели са, че вторият вариант (опит да се търси логиката в плановете на Китай) може да въведе в същото заблуждение като това, с което на Запад смятаха, че Путин никога няма да нападне Украйна.

Какъв е залогът: Volkswagen е в Китай още от 80-те и в момента половината от глобалните приходи на групата идват именно от този пазар.

Снимка 612100

Източник: EPA/БГНЕС

В момента обаче там надпреварата е ожесточена. Навлизането на електромобилите премахна преднината на традиционните лидери в автомобилния бранш и китайските компании се оказаха даже в привилегировано положение. Пекин през последните години изгради интегрирана система на доставки - от минералите в Африка през батериите до софтуерните платформи.

За VW решението дали да останат в Китай не е само геополитическо, то е въпрос и на много пари. Тепърва ще видим дали шефовете на компанията правилно са преценили плановете на Си Дзинпин.