През следващите седем години почти половината градски автобуси по света ще бъдат електрически. Очаква се Китай да доминира на световния пазар, като Поднебесната империя си постави цел да намали замърсяването в градовете - и да подкрепи местните производители.

Общият брой на електрически автобуси ще се утрои от 386 хил. през миналата година до 1,2 млн. през 2025 г., сочи доклад на Bloomberg New Energy Finance. "Китай ще поведе пазара заради силната подкрепа за местните производители и агресивните цели", казва Александра О"Донован, автор на изследването. И нещо повече - не само ще бъде номер едно в световен мащаб, ами ще отговаря за 99 процента от всички електрически автобуси.

Към момента електрическите автобуси все още са по-скъпи от тези на дизел или газ, но цялостната цена за употреба, когато сметнем цената на горивото и поддръжката, вече е по-ниска при някои от задвижваните на ток машини.

Консенсусът относно намаляването на цените на батериите ще направи електрическите автобуси по-евтини за покупка от дизеловите до 2026 година.

Публичните автобуси са основна част от градската инфраструктура. А фактът, че се движат по един и същ предварително определен маршрут ги правят идеални за електрификация.

Градовете по света все повече виждат в електрическите автобуси ефективен начин за намаляване на замърсяването на въздуха и общини като Париж и Амстердам вече си поставиха цели да преминат изцяло на такива в следващите години.

В някои от най-големите градове в САЩ пък кметовете поискаха екорегулаторът да въведе субсидии за автобуси на ток.