Стотици германски собственици на Model S на Tesla ще трябва да върнат получената субсидия от 4000 евро, след като като държавна агенция прецени, че техните луксозни коли са твърде скъпи, пише Bloomberg.

Около 800 шофьори, които са купили автомобилите си преди 6 март и са получили т.нар. "екологичен бонус", ще трябва да го върнат, заяви Федералната служба за икономическо управление и контрол на износа в Германия в изявление.

Още 250 собственици на Tesla, които са купили Model S, няма да получат плащане, обявиха от службата.

Германия спира да дава субсидии за покупката на Tesla Model S

Германия спира да дава субсидии за покупката на Tesla Model S

Моделът е твърде скъп

Всички те губят правото си да участват в държавната програма, насърчаваща покупката на автомобили с батерии и плъгин хибриди.

Tesla ще обжалва решението и ще покрие цената на бонуса, докато ситуацията не бъде разрешена, обявиха от компанията в изявление по електронната поща.

"Както показва нашият уеб сайт, всеки в Германия винаги е бил в състояние да поръча базовата версия на Model S, която е под изискваното ценово ниво и ние доставяхме такива коли на клиенти", се казва в изявлението.

Германските електромобили идват за Илън Мъск и Tesla

Германските електромобили идват за Илън Мъск и Tesla

Конкуренцията ще догони компанията от САЩ, защото разполага с много по-голям капацитет и опит

Германия субсидира електрически автомобили, чиято базова цена не надхвърля 60 000 евро. Службата извади Model S от списъка си с автомобили, които могат да се класират през ноември, след като научи, че базовият модел на седана не е на разположение в Германия.

Скок на продажбите

"За съжаление разговорите с Tesla не доведоха до решение", се казва в изявлението на правителствената служба, според което целта е била да се избегне навреждането на клиентите.

Продажбите на електрически автомобили в Германия нараснаха с 64% през първата половина на годината, с което страната поведе първите 5 пазара в Европейския съюз.

Какво спъва продажбите на електромобили в Европа?

Какво спъва продажбите на електромобили в Европа?

В бъдеще те ще са сериозна алтернатива, но засега остават нишов продукт

Междувременно продажбите на моделите S и X се понижиха с около 1/3 от началото на 2018 г., според Федералния орган по транспорта.

Германците, закупили своя Model S след 6 март, ще получат субсидията, след като Tesla докаже, че клиентите могат да поръчват и да им бъде доставен базов автомобил, струващ максимум 60 000 евро, посочват от германската служба.