На 14 януари за журналисти и експерти отвори врати 30-то издание на автомобилното изложение в Детройт, широката публика може да види автомобилните новости от 19 до 27 януари.

За съжаление, от големите европейски производител на първия за годината голям автомобилен салон ще присъства единствено Volkswagen. Свои щандове няма да имат БМВ, "Мерцедес", "Волво", "Порше", "Ягуар", "Ленд Роувър", МИНИ и др., обобщава CNBC. Като причина за отсъствието им се посочва факта, че автосалонът в Детройт е твърде близо до този в Лос Анджелис, който е през ноември, а и изложението за потребителска електроника (CES), провело се миналата седмица, привлича все повече автомобилни марки.

Въпреки това любителите на автомобили имат какво да видят, отбелязваме някои от интересните нови предложения на производителите.

Снимка 400392

Източник: Ford

Най-мощният и бърз Ford Mustang

Ford представи новата топ модификация на спортния си модел Mustang, получил обозначението SHELBY GT500. Автомобилът, който в компанията нарекоха най-мощният и бърз "Мустанг в историята", който има право да се движи свободно по световните пътища. дебютира на Автосалона в Детройт.

SHELBY GT500 е оборудван с 5,2-литров компресорен двигател V8 с мощност над 700 конски силисиловият агрегат работи с осемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя, специално направена от поделението Ford Performance. Трансмисията е способна да сменя скоростите за 100 миллисекунди, има няколко режима на работа: Normal, Sport, Drag и Track. Плюс всичко това купето е получило функцията за бърз старт Launch Control.

Ford Mustang GT500 може да ускорява от място до 96 км/ч за три секунди.

Снимка 400393

Източник: Volkswagen

Volkswagen представи новото поколение Passat

Volkswagen направи публична премиера на североамериканската версия на новото поколение на седана Passat. Този модел не може да бъде наречен напълно нов автомобил - седанът, който дебютира в Детройт, е построен върху платформата на своя предшественик. От Volkswagen са решили решиха Passat да не премине върху модулната платформа MQB, какъвто е случаят с европейската версия на модела. 

Екстериорът на Passat за американския пазар е подобeн на новото поколение на Jetta, което дебютира в Детройт в началото на 2018 година. Така Volkswagen Passat получава хоризонтални елементи върху голямата радиаторна решетка, визуално комбинирана с модифицирани стандартни LED светлини. 

Седанът е оборудван с модифициран четирицилиндров бензинов двигател, генериращ същите 176 к.с. (въртящият момент е увеличен от 250 Нм до 280 Нм). Моторът работи в комбинация с шестстепенна автоматична трансмисия. По-специално, инженерите са използвали нов електронен блок за управление на мотора и усъвършенстван хидротрансформатор. Производителят реши да се откаже от версията с 3.6-литров двигател VR6 за американския пазар. 

Що се отнася до европейската версия на новия Volkswagen Passat, той ще дебютира в началото на февруари 2019 година. До момента Volkswagen отбеляза само, че в обновения модел са използвани иновативни спомагателни системи за управление и нови решения за светотехника. Освен това ще има и подобрена мултимедия с допълнителни функции.

Снимка 400400

Източник: GettyImages

Новият Ford Explorer се превърна в хибрид 

Ford показа хибридна и спортна версия на 6-то поколение Explorer SUV на автомобилното изложение в Детройт

Ford демонстрира хибридна версия на шестото поколение Explorer SUV на автомобилното изложение в Детройт. В местния пазар колата ще се появи, най-вероятно тази пролет. 

За първи път на полицейската версия на този модел е демонстрирана хибридна силова система Explorer от шесто поколение . Тя включва 3.3-литров V6 бензинов двигател, електромотор и десетстепенна автоматична трансмисия. 

Кросоувърът е със задвижване на задните колела, с опционално и за задвижване на всички колела. Без презареждане автомобилът може да измине повече от 800 километра. Общата мощност на хибридния Ford Explorer е 323 конски сили.

Снимка 400395

Източник: Infiniti

Infiniti представи електрически кросоувър 

Прототипът на Infiniti QX Inspiration е изграден върху изцяло нова платформа, специално проектирана за модели с електрическо задвижване.

В бъдеще прототипът ще получи серийна версия. Този автомобил ще се конкурира с Tesla Model Х. Също така, концепцията служи за демонстриране на новата посока на дизайн на японската марка. 

Техническите характеристики на прототипа на Infiniti не разкриват напълно. Компанията каза само, че при движение кросоувърът се задвижва от два електрически мотора, монтирани на всяка от осите. Батерията, от своя страна, е скрита под пода. 

По-рано се съобщава, че компанията Infiniti ще започне масово производство на автомобили с електрифицирани силови блокове от 2021 година. Освен пълнофункционалните електрически превозни средства (EV), на клиентите ще бъдат предложени частично електрифицирани модели (e-POWER). Тази технология е с бензинов двигател с малък капацитет, който зарежда батерията.

Снимка 400396

Източник: Kia

Kia показа 8-местния кросоувър Telluride 

Серийният кросоувър Kia Telluride получи 3.8-литров V6 двигател с мощност 295 к.с., осемстепенна "автоматична" и задвижване на всички колела. 

Kia представи серийна версия на новия флагмански кросоувър с осемместен салон, прототипът на който бе показан миналата пролет на автомобилно изложение в Ню Йорк. 

Дизайнът на автомобила е разработен в калифорнийския град Ървайн. Отличителни черти на кросоувъра са стоманената масивна решетка, LED фарове, както и L-образни задни светлини. 

Вътре е инсталиран голям 10.25-инчов сензорен дисплей. Мултимедийният комплекс поддържа Apple CarPlay и Android Auto интерфейси. Освен това, кросоувърът се предлага с 630-ватова система Harman Kardon с 10 високоговорителя, шест USB порта и безжична станция за зареждане на мобилни устройства. 

Снимка 400397

Източник: Toyota

17 години по-късно: Toyota съживи спортния Supra 

На автомобилното изложение в Детройт дебютира серийната версия на купе Toyota Supra от 5-то поколение, построено на същото шаси като новото BMW Z4. 

Първият Supra се появява през 1978 г., а моделът от предишното поколение престава да се произвежда през 2002 година. Петият Toyota Supra, както и предшествениците му, е запазил стила на оформлението на предния капак, шестцилиндров двигател и задвижване на задните колела. 

Автомобилът, изработен от стомана и алуминий, получава по-здрава каросерия в сравнение с Toyota GT86 и Lexus LFA. Междуосието на Supra е по-малко от това на по-компактния GT86, а центърът на тежестта на новия спортен автомобил също е по-нисък от този на GT86.

Новият Supra получава два двигателя по избор - 2-литровият турбоагрегат с мощност 197 к.с. или 258 к.с. ще бъде базов, а 6-цилиндровият турбомоторът с 300 к.с. ще бъде флагмански. Всички двигатели работят в комбинация с 8-степенна автоматична трансмисия, а задвижването е само задно. Агрегатите и скоростната кутия, както и някои елементи на шасито са заимствани от баварския роудстър. 

За новия спортен автомобил са налични адаптивно окачване, диференциал с електронно управление и ново оборудване - модерна мултимедийна система с тъчскрийн и прожекционен дисплей.