Въвеждането на по-високи мита върху износа на леки коли от Великобритания за Европа след Brexit ще се отрази катастрофално на заетостта в сектора. Това предупреди шефът на британската автомобилна група Jaguar Land Rover Хано Кирнър в навечерието на автомобилното изложение в Париж, цитиран от Independent.

Наложените след Brexit търговски бариери за автомобилната индустрия на Острова, ще ударят право по работните места. Фактът е тревожен, тъй като около един милион поданици на Кралицата зависят от автомобилната индустрия на Острова.

Според Кирнър таксите ще се отразят отрицателно и върху производителите на компоненти за автомобилите, ако членството и достъпът до единния пазар бъдат ограничени след напускането на Европейския съюз.

Шефът на JLR обясни, че тарифите ще увеличат цените и ще усложнят работата на интегрирани трансгранични вериги за доставки, което  ще ощети както бизнеса, така и британските работни места.

Само в компанията JLR работят 42 000 служители, а фирмата инвестира по 3.5 милиарда паунда годишно във Великобритания.

Ако страната обаче не сключи споразумение за свободна търговия в ЕС, то митата върху износа на автомобили ще достигне 10 на сто.

57 процента от 1.6 милиона возила, сглобени на Острова, намират своите собственици в страни от Европейския съюз. Следващият голям пазар за автомобили от Великобритания е САЩ, където отиват 12 на сто от возилата, достигайки над 106 000 коли. На трето място е Китай, като към азиатската държава се отправят 62 440 от возилата, което се равнява на 7 процента от автомобилите, произвеждани в Обединеното кралство.