Продажбите на малки автомобили в Европа през следващите три до пет години ще намалеят под един милион годишно, прогнозират от LMC Automotive. Спадът в търсенето идва на фона на затягането на екологичните стандарти и изискванията за безопасност, поради което производителите са загрижени за перспективите за колите от този сегмент .

Маржът на печалбата при градските автомобили е минимален, но разходите постоянно се увеличават. Opel вече обяви, че свежда до минимум производството на моделите Adam и Karl. Други марки като PSA и Volkswagen вероятно ще последват техния пример. 

Шефът на VW: Малките електромобили ще бъдат значително по-скъпи от конвенционалните

Шефът на VW: Малките електромобили ще бъдат значително по-скъпи от конвенционалните

Те няма да бъдат достъпни за хората с ниски доходи, казва Ханс-Дитер Пьоч

Главният изпълнителен директор на VW Group Херберт Дийс в кулоарите на автосалона в Детройт се оплака: изискванията за вредни емисии до 2021 г. ще принудят цената на Volkswagen up! да поскъпне с около 3500 евро, а сега моделът с пет врати струва от 10 625 евро. "Не знам дори колко клиенти могат да си позволят нашите модели от базово ниво", пита се топ мениджърът, цитиран от Automotive News. 

Хечбекът Fiat 500 остава най-търсеният модел в този сегмент, а остарелият Fiat Panda е на второ място. Това отчасти се дължи на факта , че Италия е "най-малолитражната " страна в ЕС.

Кои са най-продаваните малки и градски коли в света?

Кои са най-продаваните малки и градски коли в света?

В най-малкия сегмент има нов лидер

Две нови дизайнерски версии на хечбека Toyota Aygo ще се появят на изложението в Женева: x-style и x-cite. Интериорът е проектиран така, че да съответства на външния вид, богато оборудване, а продажбите ще стартират непосредствено след изложението. 

При PSA нещата стоят по различен начин. Градските автомобили Peugeot 108, Citroen C1 и Toyota Aygo се произвеждат в един и същ завод в Чехия. Компанията Toyota през ноември 2018 г. заяви, че купува дела на PSA в предприятието. Заводът ще бъде под пълния контрол на Toyota от януари 2021 г. Японците обещават да продължат производството на тризнаците, но самите французи може да се откажат от малките си автомобили. 

PSA и Toyota спират общото производство на малки автомобили

PSA и Toyota спират общото производство на малки автомобили

Но продължават съвместната работа при лекотоварните коли

Но участниците на пазара и експертите са единодушни: А-сегментът в Европа винаги ще съществува, тъй като това са най-евтините автомобили, които привличат нови клиенти. Не се наблюдава срив в този пазарен клас.

Напротив, продажбите на редица модели нарастват. Например, Renault Twingo и Kia Picanto са успешни. Като ефективен инструмент за увеличаване на продажбите са спортните и офроуд версиите, а с преминаването към електрическо задвижване ще се открият нови хоризонти, пише българското издание на Auto Motor und Sport.