Японската компания Toyota запази титлата на най-скъпа автомобилна марка в света в годишната класация на списание Forbes. Цената на японския бранд, който се нарежда на девето място в общото подреждане за най-скъпи брандове в света, се оценява на 44,7 млрд. долара (+ 9%).

На първите пет места в класацията на деловото списание са ИТ гиганти от САЩ. За осми път първи по стойност е брандът - Apple, който е оценен на $182,8 млрд. (+ 8%., следван от Google (132,1 млрд. долара, + 30%), а трети е Microsoft (104,9 млрд. долара, + 21%), петицата оформят Facebook и Amazon.

Автомобилната марка Toyota се намира между анимационното студио Disney (47,5 млрд. долара, + 8%) и телекомуникационната компания AT & T (41,9 млрд. долара, + 14%).

Освен Toyota в класацията Топ 100 на най-скъпите марки в света присъстват още 11 автомобилни компании. 

На 13-о място в общия списък е Mercedes-Benz с показател 34,4 млрд. долара, което е с 18% повече в сравнение с миналата година. На 20-а позиция се нарежда BMW (31,4 млрд.- долара, + 9%) и на 24-та - Honda (25,5 млрд. долара). Престижната петица на най-скъпите автомобилни марки затваря Audi, която в генералната класация се нарежда на 37-а позиция с показател 14,8 млрд. долара (+ 5%). 

В авторитетната класация на сп. Forbes влизат още автомобилните брандове Ford (14,1 млрд. долара, + 3%), Chevrolet (11,5 млрд. долара, + 11%), Porsche (11 млрд. долара + 14%), Lexus (9,5 млрд. долара, +4%), Nissan (9,4 млрд. долара, + 5%), Hyundai (8,7 млрд. долара, -2%) и Volkswagen (7,9 млрд. долара ,+ 16%).