Големите автомобилни производители отчетоха рязък спад в продажбите през второто тримесечие в Съединените американски щати, като отстъпките и по-добрите условия за финансиране не бяха достатъчни, за да компенсират затварянето на дилърствата и заводите, пише The Wall Street Journal.

General Motors отчете 34% спад през второто тримесечие спрямо година по-рано, като търсенето се покачва през май и юни. Toyota Motor записва спад от близо една трета, а Fiat Chrysler Automobiles отчита 39% намаление.

Като цяло, продажбите през периода вероятно ще бъдат с една трета по-ниски, прогнозират анализатори.

Спадът обаче не бе толкова остър, колкото всички се опасяваха, а продажбите се подобряват значително от края на март. Примамливи промоции и стимулите от федералното правителство подкрепиха продажбите, въпреки растящата безработица и карантинните мерки, казва дилъри и анализатори.

Сега индустрията е изправена пред тежък тест през лятото, тъй като производителите намаляват отстъпките, а ефектът от чековете отслабва. "Не съм сигурен какви ще бъдат следващите шест месеца", казва Майк Марун, бивш президент на AutoNation Inc., която притежава дилърства в Колорадо и Флорида.

По-рано през пролетта производителите се опитаха да повишат продажбите с промоции, невиждани от последната криза. Те ускориха продажите на пикапите, които носят по-висока печалба. През последните седмици продажбите на индивидуални купувачи са между 4 и 6% под прогнозите, направени преди Covid-19, според J.D. Power.

"Пазарът и търговията на дребно продължават да се възстановяват над очакванията на всички" казва Боб Картър, главен директор по продажбите за Toyota в Северна Америка.

Проблемът пред дилърствата сега е, че остават без налични автомобили, тъй като производителите трябваше да затворят заводите. Ward's Intelligence изчислява, че дилърствата имат с 32% по-малко налични автомобили спрямо година по-рано. При пикапите спадът е 50%.

Индустрията в САЩ започна 2020 г. с очаквания, че продажбите, макар и по-ниски от пика от 17,6 млн. през 2016 г., ще останат на здравословни нива. След две поредни тримесечия на спад анализаторите прогнозират, че общите продажбите вероятно ще бъдат под 14 млн.