При наличието на тези знаци, автоекспертите съветват добре да помислите: дали сте готови да харчите пари и време за редовни посещения в сервизни центрове или е по-лесно и по-евтино да смените колата.

Експертите препоръчват смяна на автомобила на всеки 4-5 години. Но някои собственици на леки коли са толкова привързани към своите превозни средства, че ги карат 10 или повече години, без да забелязват колко харчат за ремонт и поддръжка. Да не говорим за изхабените нерви и загубеното време.

Снимка 391908

Източник: iStock

Ръжда по купето

На първо време, ръждата се появява в скритите кухини на каросерията:

· кухини вътре в страничните елементи, прагове;

· канали за източване на конденза в леглото на резервното колело;

· дренажни отвори във вратите. Ако те са запушени, мръсотията и влагата ще се натрупат във вратите, причинявайки корозия;

· гърлото на резервоара - често има и дренажен отвор. Ако се запуши, тогава ръждата няма да чака дълго;

· двигателното отделение.

Отвън ръждата се прихваща най-лесно към тези области на купето:

· арки на колелата;

· преден ръб на багажника;

· преден ръб на покрива;

· долния ръб на багажника.

Но това са най-уязвимите места по тялото на автомобила. Следователно ръждата тук е напълно естествено явление за кола над седем - осем години. Но ако огнища на корозия се появяват дори там, където няма видими повреди, тогава говорим за обща "умора" на купето.

Ремонтът на каросерията струва много и редица случаи излишни пари. А успешният резултат много зависи от сложността и качеството на подготвителната работа, избрания цвят и уменията на майстора.

Снимка 326384

Източник: iStock

Постоянни дребни повреди

Постоянните технически проблеми, дори дребни неща като електрически проблеми, са сигнал за събуждане. Трябва незабавно да решите дали сте готови да харчите пари и време за редовни посещения в сервизни центрове или е по-лесно и по-евтино да смените колата.

Според експертни оценки (ако не говорим за премиум марка), разходите за ремонт от 400-500 и повече лева на всеки 10 000 километра пробег ясно показват необходимостта от смяна на автомобила. Освен това изобщо не е необходимо да купувате нов, употребяваните модели, произведени в Европа, Япония или Корея, ще бъдат добър избор.

Снимка 391907

Разход на масло и гориво

Доливате ли постоянно масло, а след паркиране забелязвате петна от масло под дъното на колата? Това е сигурен знак, че ви предстои основен ремонт на двигателя. Най-добре би било да отидете на диагностика - за да прецените предстоящите инвестиции. Ако не сте готови да вложите такава сума за ремонт, по-добре е да пуснете колата за продажба.

По отношение на разхода на гориво всяка година на пазара се появяват все по-икономични модели. Няма да е излишно да изчислите възможните спестявания на бензиностанцията и да се отървете от старата кола, за да не губите пари за прекалено ненаситен двигател.