Това е много интересно предположение на английски анализатори, предизвикано от неотдавнашната сделка на PSA и GM за Opel/Vauxhall, както и от идващият Брекзит. Jaguar Land Rover показва непрекъснат растеж след отделянето си от Ford през 2008-а и присъединяването си към индийския промишлен гигант Tata. 

Английската преди компания предлага на пазара непрекъснато нови модели, двигатели, технологии и създава нови заводи в изпълнение на глобалната си цел за достигане на годишно производство от един милион автомобила. Миналата година JLR успя да продаде в световен мащаб 583 312 автомобила. Превръщането на JLR от губеща компания в рамките на Синия овал към печеливша в обятията на индийската Tata Motors стана един най-големите бизнес успехи в автомобилната история през поседното десетилетие. 

Следващият етап за компанията на "големите британски котки"- достигането на рубежа от един милион автомобила годишно, обаче, ще е доста по-труден, дори по признанието на успешния й бос д-р Ралф Шпет. Оказва се че има възможност за доста по-бърза възможност за постигането й, възникнала заради купуването на губещите марки Opel и Vauxhall на GM от френската PSA Group. JLR би могла да се договори с PSA за закупуването на Vauxhall, който ползва в момента т.н. "badge еngineering", предлагайки модели на Opel със своето лого само в Обединеното кралство. 

С добавянето на новите модели - Range Rover Velar и петото поколение на Land Rover Discovery, с новия Jaguar XE и кросовъра F-Pace, производствените обеми на JLR могат да надхвърлят 600 000 автомобила през тази година. Идват и новото поколение на Land Rover Defender, електрическият кросовър Jaguar I-Pace, както и възможен, по-малък от Evoque кросовър. Но всичките те не могат да осигурят растежът от 400 000 коли годишно за постигане на целта от един милион.

Снимка 285094

Източник: Wikipedia

 

Избавянето от Vauxhall има сериозен смисъл и за PSA. Истинската придобивка в сделката с GM беше Opel, произвеждащ един милион автомобила годишно със своята емблема. Opel има сериозни позиции в Европа и Средния Изток, известен е в Южна Америка и Азия. Придобиването на Opel ще помогне на PSA да намали производствените си и развойни разходи със споделянето на технологии, платформи и компоненти. Vauxhall, обаче, нявма какво да даде на PSA, освен съкращаване на разходите по инжинерингово преоборудване на колите за експлоатация в ляво движение. Реализациите на Vauxhall от около 250 000 коли годишно са концентрирани в рамките на Великобритания. 

За JLR придобиването на Vauxhall, марка позиционирана в масовия пазарен сектор, ще позволи навлизането в нови пазарни сегменти в които сега той не участва. Инжинерите и дизайнерите на JLR в момента тихомълком работят по масовите модели на Tata Motors за пазара в Индия, който е доста конкурентен, така че те имат вече опит за работа с не толкова луксозни автомобили. Много е логично JLR да лансира евентуално нелуксозна марка, която да му помогне в глобалния растеж. Vauxhall може да даде на JLR прекрасен шанс за решаване на въпроса с функционираща марка, вместо да се извършва преструктуриране или създаване на нова марка от това ниво. 

За PSA, която беше на ръба на банкрута преди няколко години, но изправена на крака от енергичния й нов ръководител Карлос Таварес, подобна сделка би намалила финансовото напрежение и би осигурила по-лесна интеграция със само една нова марка - Opel, в продуктовото й планиране. Освобождавайки се от Vauxhall, PSA се одвобождава и от проблемите свързани с напускането на Ангия от Евросъюза. 

Връзките с Tata могат да станат и много полезни в бъдеще, особенно след като видяхме какво представиха инидйците по време на автосалона в Женева- моделите Tigor и Racemo. Новите им модели могат много лесно да станат Vauxhall под егидата на JLR. Това ще даде на компанията цял ред фамилии от бюджетни, субкомпактни, компактни, с моно и пъно задвижване седани, хечбеци, комбита и малки SUV, с три и четирицилиндрови мотори Ingenium, носещи емблемата на Vauxhall. Днес просто нито един подобен модел не може да носи емблемата на Jaguar или Land Rover. А комбинацията JLRV спокойно може да има успех...

Източник: auto-press.net