Автомобилното изложение във Франкфурт този септември, по данни на Automotive News, ще пропуснат девет известни световни марки - Peugeot, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Nissan, Infiniti, Mitsubishi и Volvo. На тях се падат около 20 процента от европейските продажби на леки коли.

Защо редица големи автомобилни компании са взели решение да не участват в авторитетния автосалон?

Както обяснява анализаторът на изследователската компания IHS Markit, Ян Флетчър, участието в такива крупни шоу мероприятия като това във Франкфурт излиза на производителите прекален скъпо. Затова все по-често компаниите залагат на онлайн премиерите или на собствени неголеми целенасочени прояви, за представят новата си продукция.

Официалният представител на Автосалона потвърждава информацията, че няколко известни марки няма да присъстват във Франкфурт. Но не съобщава конкретни подробности по темата. По думите му тази година в мотор шоуто ще вземат участие 50 автомобилни компании от Европа, САЩ и Азия.

Автосалонът във Франкфурт се провежда едни път на две години, като се редува с този в Париж.

По-рано представител на френската компания PSA заяви, че техния отказ за тази година носи единичен характер, което означава концернът в бъдеще отново да присъства на този автосалон.

Представител на Nissan обяснява решението да не се идва във Франкфурт с определена стратегия на марката.

Трябва да се отбележи, че през миналата година от участие на Автосалона в Париж също се отказаха няколко големи автомобилни производители. 

Ford се оправда с несъвпадение на неговия график за премиерите на новите модели с времето за провеждане на автосалона.

Mazda решила да не се бори с вниманието на публиката заедно с френските марки.

В Париж не пристигна Volvo, а така също и луксозните брандове Aston Martin, Rolls-Royce и Lamborghini. Концернът VW, в който влизат марките Bentley и Lamborghini, реши да икономиса от участието в парижкия автосалон, а да покрие част от загубите, свързани с т.нар. "Дизелгейт".