Около 10% от британските фирми ще бъдат изправени пред фалит, ако стоките се забавят с 30 минути в резултат на препятствия пред търговията след Brexit.

Предприятията планират и да складират стоки, за да компенсират въздействието на увеличените закъснения. Въпреки "оскъдното" и скъпо складово съхранение, почти 1/4 от компаниите се готвят за складиране в бъдеще, а 4% вече са започнали да го правят, отчита проучване на британския Институт за поръчки и доставки, цитирано от The Telegraph.

Почти 40% от компаниите твърдят, че изобщо не са в състояние да се подготвят за влиянието на Brexit, тъй като бъдещите търговски споразумения са обвити в политическа несигурност.

Най-важното пристанище на Острова след Brexit няма да е на море

Най-важното пристанище на Острова след Brexit няма да е на море

"Вътрешно пристанище" в Милтън Кийнс ще проверява и таксува вноса

Повечето собственици на предприятия се нуждаят от поне една година, за да се подготвят за напускане на ЕС, след като се договори окончателна сделка за бъдещите икономически отношения с блока, посочва институтът.

Планът на правителството, който включва обща правилник за стоките, е считан за разумен компромис от повече от 40% от фирмите. 31% го смятат за нереалистичен, а 9% предпочитат преговорите да завършат без сделка.

Заключенията са в резултат от проучване сред повече от 1000 компании от Великобритания и 140 от ЕС, което приключи през септември. Респондентите са отговорили как допълнителните проверки и митнически документи биха могли да повлияят върху финансите на техните компании.

Сделката за Brexit идва твърде късно, за да спре бягството на компании от Острова

Сделката за Brexit идва твърде късно, за да спре бягството на компании от Острова

Разводът с ЕС вдига цените, оставя хора без работа и фалира фирми във Великобритания

Колкото по-големи са забавянията, толкова по-голям е делът на компаниите, които рискуват да банкрутират. Ако закъсненията са рамките на 1-3 часа, около 14% от фирмите ще фалират. Ако забавянията достигнат 12-24 часа, цифрата нараства до 15%, показва проучването.

"Дори беглото познаване на логистичната индустрия означава, че наблюдателите ще са наясно, че има "много много оскъдно предлагане" на складове в Обединеното кралство, отбелязва Джон Глен, икономист в Института за поръчки и доставки.

Това доведе до допълнителни разходи и предизвикателства за предприятията, които се опитват да смекчат въздействието на Brexit върху техните вериги за доставки чрез складиране.

Великобритания губи милиарди при всички сценарии за Brexit

Великобритания губи милиарди при всички сценарии за Brexit

Предпочитаната от Тереза Мей сделка ще струва £615 милиона на седмица

Дори забавяне от 10 минути може да създаде двудневни опашки по магистралите, предупреждава Глен.

"Британската икономика може да пропадне в деня на Brexit, ако стоките се забавят само с няколко минути на границата", посочва експертът.

По думите му предприятията "работят ефективно в изключително крехки вериги за доставка, които функционират без препятствия, където бързото митническо освобождаване е даденост".