Световните авиопревозвачи ще имат нужда от нови самолети на стойност 3,5 трилиона долара до 2030 година, като над една трета от търсенето ще бъде от Азия, съобщи главният изпълнителен директор на Airbus Том Ендерс пред Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Авиационният сектор ще има нужда от 27 800 нови самолета с капацитет над 100 места между 2010 и 2030 година, като вероятно Азия ще поиска около 9370 от тези самолети на стойност 1,3 трилиона долара, посочи Том Ендерс.

Дейността ни не се мести на Изток, тя се е преместила на Изток, отбеляза Ендерс на пресконференция на международното авиоизложение Сингапур еършоу (Singapore Airshow), което започна вчера и ще продължи до 19 февруари.

Airbus и Boing отдавна се конкурират за азиатския пазар. Еърбъс е получил 1600 твърди поръчки от Азия миналата година. Боинг направи най-голямата си сделка през ноември, когато индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air) се споразумя с него да купи 230 самолета за 22 милиарда долара. Боинг посочи по-рано тази седмица, че очаква авиокомпаниите да имат нужда от 33 500 нови самолета на стойност 4 трилиона долара до 2030 година, като на Азия се падат 35 процента от тези самолети.

Очакванията са, че Азия ще представлява около 33 процента от световния въздушен пътнически поток до 2030 година спрямо сегашните 28 процента, а делът на САЩ ще спадне от 27 процента на 20 процента, посочи представителят на Airbus.

Ендерс повтори, че компанията поправя малките пукнатини, открити по крилата на някои от самолетите А380. Еърбъс проверява всички 69 машини А380, които е доставил досега, след като авиопревозвачите Сингапур еърлайнс (Singapore Airlines) и Куонтас (Qantas) съобщиха за малки цепнатини по крилата през декември.

Airbus, чиято централа е във Франция, е най-големият производител на самолети в света. След него се нарежда Boing, който е базиран в Чикаго.