Препълнените щандове в хипермаркетите по цял свят предлагат море от разнообразни продукти, в което можеш да се луташ часове, преди да избереш какво да купиш.

Малко потребители обаче си дават сметка, че почти всички стоки там са произвеждани от малко на брой, но много влиятелни компании. Техните мащаби са впечатляващи не само по отношение на приходите им, но и заради огромния брой служители и популярността, която имат.

Business Insider избра седемте най-влиятелни компании в света. Вижте ги:

Procter and Gamble

Печалба за 2014 г.: 83 млрд. долара

Брой служители: 118 хил. души

Компанията предлага широк спектър от стоки, в по-голямата част битова химия, включваща разнообразни препарати за почистване на дома, козметика и много други. Под шапката на P&G са брандовете Pampers, Herbal Essences, Gillette, Head and Shoulders и много други.

eBay

Печалба за 2014 г.: 17,9 млрд. долара

Брой служители: 34,600 души

eBey е вече 20 години на пазара с 203 магазина в цял свят, като подразделения на сайта й за онлайн търговия. Компанията държи още платформата за интернет разплащания PayPal, както и фирмата за онлайн закупуване на билети StubHub.

Starbucks

Печалба за 2014 г.: 16,4 млрд. долара

Брой служители: 191 хил. души

Според класация на Fortune Starbucks е петият сред най-популярните и харесвани брандове в света. Тя има 22 хил. търговски обекта в общо 66 държави.

Nike

Печалба за 2014 г.: 27,7 млрд. Долара

Брой служители: 56,500 души

Nike е една от най-харесваните марки за спортни стоки. Очаква се компанията да бъде лидер в индустрията в следващите пет години. Това не е случайно, тъй като в последно време анцузите и маратонките се превърнаха в мода.

Coca-Cola

Печалба за 2014 г.: 45,99 млрд. долара

Брой служители: 129,200 души

Почти няма шанс да не сте консумирали някой от 657 млрд. продукта, които Coca-Cola произвежда ежегодно. В това число влизат Sprite, Fanta, Minute Maid, Vitamin Water и други.

McDonald's

Печалба за 2014 г.: 27,4 млрд. долара

Брой служители: 420 хил. души

McDonald's има общо 36 258 ресторанта по цял свят. В последните години от компанията посочват общо осем пазара, където бизнесът им расте с големи темпове, включително в Китай и в Русия.

Apple

Печалба за 2014 г.: 182,9 млрд. долара

Брой служители: 92,600 души

Apple е най-скъпият бранд според Forbes. Сред най-разпространените продукти и услуги на компанията са iPhone, iPad, iPod, Mac, Apple TV, Apple Watch, Apple Music и iCloud. Технологичният гигант ги продава чрез широка мрежа от онлайн и физически магазини, както и през местни търговци.