Въпреки предприемаческия дух на Силициевата долина, не всеки може да има собствен бизнес и това дори е добре, пише Business Insider.

Според Рейни Кроагър, съоснователката на Uptima Business Bootcamp, стартирането на собствен бизнес крие много рискове. По думите ѝ няма нищо срамно в това, човек да се чувства добре и когато е просто служител.

Тя определя 8 белега, които показват, че все още не ви е дошло времето да започнете бизнес.

Слаб апетит за поемане на рискове

Според сайта Fondera.com 70% от стартиращите компании не просъществуват до десетата си година. Дори когато продуктът, който предлагате е наистина добър и различен, има други опасности, като липсата на финансови средства или търпение за възвръщаемост от разходите. Кроагър съветва предварително да изчислите колко време можете да издържите с първоначалния капитал без да разчитате на печалба.

Настроени сте песимистично

Такива хора често смятат, че нямат възможности пред себе си и това води до отчаяние. Тяхното поведение вреди на бизнеса, защото не търсят опции за развитие заради страх от провал. Дори опитните бизнесмени попадат в този капан, когато имат по-слаб период.

Имате нужда от бърза печалба

Бизнес тенденциите сочат, че само 40% от новосъздадените фирми действително реализират печалба, а 82% от провалите на малките предприятия са свързани с паричните потоци.

Не разбирате от числата

Според експерти би било пагубно, ако не разбирате и не следите числата, пряко свързани с развитието и управлението на предприятието. Когато сте наясно с финансовото състояние, можете да планирате действията и стратегиите занапред. А, без знание с какво разполагате, ще трябва да работите на сляпо.

Нямате бизнес план

Проучване на университета Мичигън за динамиката в предприемачеството доказва, че шансът една стартираща компания да оцелее, ако има бизнес план, е значително по-голям. Според Кроагър дори вече да сте стартирали, не е късно да направите план. Той ще ви помогне в постигането на целите и придържането към мисията на фирмата.

Не сте проверили пазара

Доклад на CB Insights показва, че една от основните причини за провалите е, че за предлагания продукт няма пазар. Може да вложите много време, средства и усилия за стока, която изобщо няма да се търси. Затова специалистите в областта съветват да проучите пазара, преди да започнете да работите върху дадена идея.

Не сте склонни да съобщите за идеята си

Често се случва бизнесмени да се оплакват заради маркетинг отговорността, която им се пада. Въпреки че тази част не е никак от любимите им, задача на мениджърите е да съобщят за компанията, продуктите и целите ѝ. Така се заявява присъствието на пазара.

"Връзките на обувките ви са прекалено къси"

Идва момент, в който вече трябва да наемете персонал, за да освободите времето си за управленските задачи и функции. Прекалено честото основаване и управление на компании с ограничен личен капитал може да затрудни развиването на бизнеса, защото когато имате нужда от още служители, вие може да нямате средства да им плащате.