Германската компания Adidas AG, вторият по големина в света производител на спортни стоки, е увеличила чистата си печалба през второто тримесечие на годината над два пъти, благодарение на продажбите на ключови пазари.

Както се посочва в прессъобщението на компанията, през периода април- юни чистата печалба е скочила от 159 милиона евро на 397 милиона евро в сравнение със същия период на миналата година.

Приходите на Adidas за второто тримесечие се увеличават с 4,4% - до 5,26 милиарда евро. Темповете на ръста в оборота , без отчитане на валутните колебания достигат 10 на сто. Рентабилността на компанията се повишава с 2,2%, до 52,3%.

Продажбите на стоките с марка Adidas са скочили с 12%, до 4,77 млрд. евро, а на Reebok - се понижават с 3%, до 387 млн. евро.

Съвкупните продажби на двете марки в Азиатско-тихоокеанския регион са нараснали с 15,4%, до 1,73 млрд. евро. В Западна Европа този показател спада с 1%, до 1,42 млрд. евро.

В Северна Америка приходите на компанията се увеличават с 6,8%, до 1,08 млрд. евро.

От Adidas потвърдиха прогнозите си 2018 година. Компанията очаква ръст на продажбите с 10% без отчитане на колебанията във валутните курсове и повишаване на чистата печалба с 13-17%, до 1,615-1,675 млрд. евро.

На фона тези новини акциите Adidas подскочиха с 9% в хода на борсовата търговия в четвъртък. От началото на годината капитализацията на компанията се повиши с 24%, до 39,7 милиарда евро.