Американският гигант в онлайн търговията Amazon навлезе на втори пазар на Балканите. Компанията официално обяви, че стартира дейност в Турция, която е седмата страна в Европа, където лидерът ще развива дейност. В глобален мащаб е дестинация номер 16 за Amazon, пише специализираният сайт Venture Beat.

Информацията, че компанията се готви да навлезе на нов пазар излезе преди месеци, а тази седмица вече беше пуснат новия домейн Amazon.com.tr.

Трябва да се отбележи това, че и към момента американският лидер доставя до най-различни точки по света. Проблемът обаче е, че тези доставки стават със закъснение, а също така начисляваните върху тях такси са по-високи.

Към момента Amazon предлага локализирани услуги на 15 пазара плюс този в САЩ, включващи отделни домейни за различните пазари, както и отварянето на местни складове. Конкретно в Европа лидерът навлезе в Германия и Великобритания през 1998 година.

Най-близо до България са центровете на компанията в Румъния, Полша и Чехия.

Важно е да се каже обаче, че не всички местни домейни предлагат цялата гама от услуги на Amazon. В Холандия, например, се предлагат само електронни книги, а потребителите от страната използват германския портал за други стоки.

Турция е първият пазар за компанията на Стария континент, но извън Европейския съюз. Засега там ще се предлагат продукти в 15 различни категории, включително книги, електронни устройства, играчки и други.

"От основаването на Amazon през 1995 година стотичи хиляди потребители от Турция са направили милиони поръчки от магазините на Amazon по света", отчита ръководителят на фирмата за южната ни съседка Сам Найкълс.