Google измести Apple на първото място в световната класация на най-скъпите брандове BrandZ за 2014 г. Проучването на Millward Brown оценява марката Google на 158,84 милиарда долара, а бранда Apple - на $147,88 млрд.

Сумарната стойност на всички марки в BrandZ Top 100 се е увеличила с 12% до 2,9 трилиона долара. Google е на върха с 40% ръст в стойността на бранда си, заради изключителната иновативност с очилата Google Glass, инвестициите в изкуствен интелект и многото партньорства, отбелязват авторите на класацията от Millward Brown.

Apple оглавяваше класацията в последните три години, но стойността на бранда от Купертино е паднала с 20%, съгласно новото проучване. На трето място е IBM, който запазва стойността си на ниво $107,5 млрд., следван от Microsoft ($90,2 млрд.), чиято марка поскъпва с 30%.

McDonalds, Coca Cola и Visa заемат следващите три позиции, а челната десетка допълват AT&T, Marlboro и Amazon. Брандът на най-големия онлайн търговец е поскъпнал с 41% до $64,2 млрд.

Цялата класация може да видите тук.