Автомобилната индустрия в Европа е изправена пред тежък период в условията на забавящо се търсене. През последните месеци редица анализатори предупреждават за проблемите на сектора, а сега и реалното изражение на проблема вече е налице. И негово доказателство са последните резултати на Mercedes и Renault.

В края на седмицата двата водещи производителя на Стария континент обявиха разочароващи резултати за първото тримесечие на годината.

Германската Daimler обяви, че за периода, приключил в края на март, е продала 7% по-малко автомобили в сравнение с година по-рано. А причина за това е спаднало търсене на основните ѝ пазари - Китай (3%), Европа (4%) и САЩ (9%).

Приходите й преди облагане с данъци са с 16% надолу до 2,8 милиарда евро или 3,1 милиарда долара.

Въпреки че преди време от компанията промениха прогнозата си за тази година, инвеститорите вероятно не са очаквали толкова значително намаление. В резултат акциите на компанията се свиха с 0,3%.

Германската автомобилна индустрия е изправена пред перфектната буря

Германската автомобилна индустрия е изправена пред перфектната буря

Ако вярвате на техните собствени думи, германската автомобилна индустрия крачи гордо и уверено в бъдещето, но това не е напълно вярно

Проблемите за Daimler идват в доста неподходящ момент, в който компанията е принудена да инвестира милиарди в разширяването на портфолиото си с електрически модели заедно с германските си конкуренти Volkswagen и BMW, пише сайтът Investing.

Междувременно проблемите за Renault са от различно естество, но също изглеждат притеснително. До голяма степен производителят е затруднен в преодоляването на сътресенията след повдигнатите обвинения срещу доскорошния директор Карлос Гон.

Също така голямото значение на развиващите се пазари, като Турция и Аржентина, за Renault се оказа допълнителна тежест за производителя.

Продажбите на компанията за първото тримесечие на годината са намалели с 5,6%, въпреки ръста от 2 на сто в Европа.

Други водещи компании в сектора на Стария континент, като Volvo и Peugeot, също представиха по-слаби резултати за началото на 2019 година.

Карлос Гон получи четвърто обвинение

Карлос Гон получи четвърто обвинение

Доскорошният директор на алианса Nissan-Renault все още е в ареста