В ситуация на световна пандемия едни от най-важните материали за домакинствата логично са предпазни - ръкавици, маски, дезинфектанти и всякакви други препарати. 

Белината е предпочитан продукт за почистване и дезинфекция в домашни условия. Тя се използва и в много други почистващи препарати, което сега я прави търсена на пазара.

Авторите на CNBC разказват за американския гигант в производството на белина - Clorox. През последните седмици компанията се превърна в сигурно убежище за инвеститорите в несигурни времена.

Докато коронавирусът притиска борсите, акциите на Clorox достигат върхове, които компанията не е наблюдавала от началото на 70-те години.

Случващото се оказва приятен тласък за компанията. Само преди месеци фирмата се сблъска със спад заради засилващата се конкуренция от по-евтини марки и търговци, които стават все по-устойчиви заради наложителните повишения на цените на Clorox. Ударите започнаха още в края на 2017 година като главните фактори тогава бяха свързани с транспортни разходи и разходи за материали.

Вирусът и апелите за домашна изолация сега подтикнаха гражданите да се запасяват с продукти от първа важност. Белината също попада в този списък.

Фирмата, базирана в Оукланд, Калифорния, контролира и около 50% от пазара на дезинфекционни кърпички, които също са сред най-търсените стоки днес.

Производители на алкохол в Европа ще правят дезинфектанти за ръце вместо напитки

Производители на алкохол в Европа ще правят дезинфектанти за ръце вместо напитки

Pernod Richard обяви, че ще дари 70 000 литра чист алкохол

Много от продуктите, които Clorox продава, се предлагат от универсални или търговски марки. В същото време много от конкурентите на фирмата предлагат продукти на по-ниски цени. Анализатори на сектора обаче твърдят, че хората са по-склонни да пазаруват надеждни марки в подобни тревожни и несигурни времена. Това се забелязва и от инвеститорите, които влагат все повече в сектора, когато пазарите са лоши.

Анализ на Deutsche Bank от 90-те години на миналия век установява, че компаниите за битови продукти и други потребителски стоки обикновено превъзхождат S&P 500, когато пазарите са отслабени, например по време на геополитически събития или рецесии.

Акциите на Clorox са се повишили със 17% от началото на годината, което изстреля пазарната стойност на компанията до 22,7 милиарда долара.

Някои индикатори обаче предполагат, че тези печалби може да не са трайни. Акциите на компанията остава вторите най-продавани в САЩ в категорията на домакинските продукти след Procter & Gamble, показват данни на S3 Partners. Според много инвеститори има възможност стойността на дяловете на Clorox да падне, заради което продават акциите си с намерението да ги изкупят обратно по-късно, когато те загубят от стойността си.

Производители на тоалетна хартия: Сблъскваме се с нещо невиждано

Производители на тоалетна хартия: Сблъскваме се с нещо невиждано

Може ли стоката да стане дефицитна за по-голям период от време?