След като Aston Martin обяви, че ще съкрати до 2 хил. служители, сега и техният конкурент Bentley посочиха, че понижаването на разходите, до което доведе сривът на автомобилния пазар, ще ги принуди да съкратят до 25% от персонала си, предаде Reuters.

В момента за компанията, която е собственост на концерна VAG, работят 4200 души, а от ръководството ѝ обявиха, че вече са започнали да предлагат освобождаване по взаимно съгласие. Ако то не даде необходимия резултат, ще се стигне и до принудителни съкращения.

"Това е необходимата стъпка, която трябва да предприемем, за да запазим работните места на болшинството от служителите ни, които ще останат, и да можем да гарантираме устойчивостта на бизнес модела ни за в бъдеще", каза председателят и главен изпълнителен директор на Bentley Ейдриън Холмарк. "Коронавирусът не е причинител на тази ситуация, а просто я влоши."

Bentley представи двуместен роудстър за почти $2 милиона

Bentley представи двуместен роудстър за почти $2 милиона

Mulliner Bacalar се задвижва от W12 с 650 к.с. и е първият модел от този тип от почти век насам

Водещият завод на Bentley е в Крюи, Североизточна Англия. Той беше отворен едва на 11 май, като затвори за два месеца заради коронавируса, с което все пак се превърна в една от първите автомобилни компании във Великобритания, които възобновиха дейност.

Все пак загубите ѝ през този период възлизат на милиони паундове. А тепърва Bentley, която навърши сто години през 2019 г., трябва да се съсредоточи върху кампанията си Beyond100, при която основен фокус за развитие ще е върху електромобилите. Целта на компанията е всеки неин модел да има и хибридна версия след две години, а първият изцяло електрически Bentley да бъде пуснат на пазара през 2026 г.